2010-01-13

Underbart väder...

...idag & jag tog en långpromis med grabbarna då dom skulle sova. Har som vana att bara lägga ut dom i vagnen så somnar dom fort, somnar nästan lika bra då man går med vagnen oxå fast sover sämre för vaknar alltid strax efter man ställt ifrån sig vagnen. Idag han jag iallafall in & klä av mig läsa halva HT & dricka en kopp kaffe innan det började hostas i vagnen.

Sigges kräkningar fortsätter, men idag har han "bara" kräkts TVÅ BAOTA kaskader. En innan sova, en efter sova... Helt otroligt Jag fattar inte vart han får allt ifrån.. När han kräks har han en TJOCK TJOCK stråle som står rätt ut ca 4 dm innan den faller ner mot golvet.. Om man nu kan beskriva en "kräka" med ord... Vi har mätt kräkset & det är typ 150ml som kommer varje gång & då kan det ju komma upp 2 kaskader på typ samma tillfälle.. Fattar inte!

Olle är fortfarande snorig & tjock långt upp i näsan... Men han vart feberfri samma dag som han vaknade med 39 i temp.. Blir nog dagis imorgon.. -Nä FÖRSKOLA heter det mamma!! rättar Olle :)

Idag kommer Mormor hit på middag. Hon har köpt längdskidor så nu får ni passa er i spåren så ni inte blir överkörda.. Hihi! Antar att hon är lite ringrostig för det var ju ett tag sedan hon åkte...

Kram

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Men lilla grynet.. kan han inte få slippa kräkas. Fy, jag lider med honom - och er!
Olle är det ordning på - rättar mamma när hon säger HELT fel! :)

Hälsa mormor från mig, det var längesen jag såg henne!

Jag har tilldelat dig ett album på FB med lite bilder på magen...den STORA magen!

Kram till er alla!

Bengt sa...

Eländes elände! Det måste ju vända nån gång! Vi får trösta oss med att BRYNÄS vann igår!!! Ingemo och Bengt.