2010-01-09

Magkatarr - Dyspepsi

Hmm.. Är trött som 3 men det är ingen idé att somna än... Sitter i sängen med datorn i knät Olle ligger brevid å snarkar... Mathias jobbar natt & då myser jag & Olle vår säng tillsammans :) Snart piper Sigges matpump "end of dose" så himla jobbigt att kliva upp om man hunnit somna då... Independence day rullar på tv:n å jag bloggar lite & kikar lite FB...

Har sån grym magkatarr...

Magkatarr - Dyspepsi

Googlade på det & det känns ju inte så roligt.., Beror ofta på Stress, dåliga matvanor, oregelbundna måltider, tobac, alkohol, läkemedel...

  • Stress JA vad ska jag säga???
  • Dåliga matvanor Nej, äter bra & allsidig kost med barnen. Inte bara korv & makaroner som svärmor tror...
  • Oregelbundna måltider KNAPPAST 8.00 frukost 12.00 lunch 15.00 mellis 17.00 middag 20.00 kopp te
  • Tobak ICKE
  • Alkohol Tror knappast att ett glas vin var annan var 3e vecka har någon som helst betydelse... ?
  • Läkemedel Bara OMEPRAZOL mot självaste magen...

Så vad göra?? Gör ju allt rätt men hur ska jag kunna stressa mindre?? kan ju inte plocka bort barnen...

Har ju kommit en bit påväg & varit hos min husläkare, lämnat galet mycke blodprov & avföringsprover.. Inget onormal... Remiss för UL BUK... Inge gallsten MEN hittade en extra NJURE.. VA!?! Ja på vänster sida har jag tydligen 2 njurar... Ingen ovanligt sa läkaren så det måste man ju tro på... men det är nog den "extra" njuren somjag kännt då jag kännt en mystisk knöl i magen... skönt att det inte var ngn annan JOBBIG knöl!!! Men har inte ont av det säger läkaren så nästa grej bler väl en gastroskopi (tror det heter & stavas så) för att utreda varifrån det onda kommer ifrån... Hoppas att dom kommer hitta något som man kan behandla för detta vill jag berkligen inte leva med!!!

Imorgon blir det Julgransplundring i Iggesund får se hur lilla magen mår då man kommer hem därifrån...???

2 kommentarer:

Morfar sa...

KRAM

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ja vad säger man??
Jag håller tummarna för att dom ska hitta nåt "bra" om dom ska kika i magen. Inte världens trevligaste upplevelse men det kan ju göra gott!

Ni kämpar på gott alla 5!

Tänker på er! Kram Angelica!