2010-01-29

Sigges nya medicin...

får vi så lov att komma tillbaka till...

Mathias åkte direkt efter jobbet & skulle plocka ut den, den enda flaska som fanns kvar... Då är det ett rikspucko som drar ner vår & enda medicinflaska i golvet så den går i kras... Fy fan va jävla less man blir... Nu när vi kommit på något som kanske kan funka & så kan man inte testa med en gång...
Mathias kommer hem & ser ut som att han sålt smör & tappat pengarna. Jag ringer upp på barn & pratar med Karin som ska prata med DrT som hade patient... Ringer upp oss senare & har skickat ett nytt recept på samma medicin fast i tablettform, dom blir vi tvugna att dela & blanda upp med vatten, men det gör inget, vill inte heller vänta med att börja med detta till vecka då apotoket vet m det finns nån mer medicin att få tag på... Sagt & gjor åker jag ner på Apoteket då mathias skottat klart så jag kommer ut med bilen, ska åka & handla efter på Icamaxi. Dom börjar med att säga att dom hittat en flaska i ö-vik & jag undrar ju själklart varför dom inte ringt med hade inte nummret så en som kände min pappa & hans fruSiv ringde dit & frågade om numret... Herregud vi finns ju med i katalogen/eniro... Känndes som jag nu hade åkt i onödan för nu måste vi ju ändå dit på måndag igen...
På apoteket säger dom att dom inte har den i tablettform heller... -Titta igen! Vår läkare har kollat & det ska finnas! -Ja men titta där fanns det ett med 100 tabletter & jag tittade bara efter 30... Om jag inte sagt något hade jag fått gått hem utan medicin nu oxå... MEN dom har inte tid med detta nu utan måste ta ett "viktigare & krångligare" ärende före... (nu kokar jag) & sammtidigt är det en super nolla som går hem fast det verkar vara hon som haft hand om vårt ärende från början.. -Nä nu tänker iallafall jag gå hem... Fullt med folk i kö & hon spinger sedan runt som en jubelidiot & frågar den andra personalen om dom inte sett ett recept som låg precis här?? Hon blev kvar ett bra tag & letade vet ej om hon hittade det med man blir ju litefundersam om vad dom håller på med.... Vår bästa jobbade inte idag & det är hon av 2 som är ok på stället & hon är chef. Den enda som verkar kunna hur systemet på Apoteket fungerar... & vet hur man beter sig i ett service yrke... Hela besöket tog 20 min & det blev en sen fredagsmys middag med tacos ikväll...

Ber om ursäkt för jag klagar men man blir sååå less när det inte bara rullar på... Behöver man bara gå på apoteket en gång om år eller så gör det kanske inte så mycket om man får vänta på medicinen men eftersom vi är där rätt ofta som någon gång i månaden blir man lite putt på dett strul..

2 kommentarer:

Hannah sa...

Klaga på du, jag förstår dig!!

Har ju ränt en hel del på apoteket, både med Elis alla recept som liten och sen med Vera (inte nu sen vi slutade med waranet)

Inte ofta det går smidigt och man drar sig för att ta med sig barnen dit!

Anonym sa...

Jag förstår dig till 500%!! Själv hade jag nog sprängt stället o vägrat gå därifrån utan medicin, humör du vet ;))

Jag beundrar er hur ni orkar, kämpa på! Trevlig helg // Erica