2010-01-20

Det kommer efter...

Fan va sliten jag är idag... Vaknade i panik kl 08.05, Mathias hade klivit upp & stängt dörren till oss för att ge mig lite sovmorgon. Jättesnällt men sov över mattiden.. Fick ju inte äta nåt efter kl 8 idag... Gastroskopi... Jag fög nerför trappen & slevade i mig en halv tallrik fil... När det väl var dax för det mest vidriga var jag såå slut av att inte ätit på hela dagen, han ju knappt få i mig någon middag igår heller...
Dom såg att jag hade ett bråck på övre magmunnen som gör att magsyran åker hiss.. upp & ner där & det är förmodligen därför jag har ont i magen.. Nu Omeprazol i några månader sa han. Tog även nå prov som jag får svar på via telefon om 4 veckor... Nu får vi se vad som blir av denna extra njure jag har.. skulle ju bli en del undersökningar på den oxå sa dom. Jaja.. Det visar sig!

Olle har haft en BRA dag idag trots sprutan... Han & Mathias drog till borgarparken efter frukost & testade grillorna han fick av Morfar i julklapp. Lunchade på McDonalds & sedan var det dax för sprutan, svininfluensavaccinet den andra omgången. Det gick hur bra som helst, var lite skepptisk men ingen skrik å krångel bara lite skruv... Vägrade plåster & inget bokmärke skulle han ha heller. Punkt & slut!!
Olle fick åka upp på lekia & välja något då han varit så duktig... Det blev en stor Boost, ni som sett cars vet vem han är! Boost har redan fått sig några rejäla smällar in i väggen som alla andra bilar oxå får dagligen... Jag hotar med att lämna tillbaka bilarna... det funkar...i 5 min.

Axel har inte hostat något idag utan svarade väldigt bra på medecinen igår. Airomir & pulmicort. MEN är tagen av gårdagen & varit väldigt trött & väldigt mysig. Han var helt ok med att gå å lägga sig kl 18.15 idag & det är det annars INTE!

Sixten var inte ok med det men han behöver ladda inför morgondagen, vägning på fm sedan Röntgen på em. Håll för guds skull tummarna för han hållt sig kvar på 9kg!!! Håll oxå tummarna för att vi hittar ngt i lilla magen som inte står rätt till som gör att han kräks & som vi kan medicinera bort & få slut på allt kräkande. Hittar vi inget i lilla magen så vet vi ju fortfarande inte vad som är fel & står fortfarande på ruta 1. Imorgon gäller det!!

2 kommentarer:

idas mamma sa...

Hej..skönt att du har det gjort nu....Hoppas att det är ett bra besked om 4 veckor oxå..hoppas allt går bra imorg med Sigge oxå...hmmm,undrar om hoppas är mitt nya ord,ja ja vi hoppas iaf att allt går bra...nu vet jag hur man lämnar kommentarer igen.

Kram från fam Månström....(måste prova hur det är att skriva så, man känner sig ju lite ensam som en Eriksson)

Anne-Lie sa...

Jag håller en tumme för er!!
Kram