2010-01-10

Plundring

Plundringen gick över förväntan & magen har hållit sig där den ska!! Tack för det :)

Sixten kräktes i bilen på vägen dit, ran ner i overallen men hade en tjocktröja med krage så behövde inte byta på honom, Axel & Sixten kunde se ut som tvillingar för en gång skull... Hade rödrandiga Poptröjor på dom. Lääämpligt (& uträknat) för dom sydes bra i vimlet av alla ungar... Lite (läs mycket) att hålla reda på när man har 3 stycken vildar själv... MEN Farmor (som oxå varit med & ordnat plundringen) & Farfar var ju med & hjälpte till Mathias jobbar ju i helgen så han låg & sov hemma...

Trollkarl, fika, ringdans & bio... OCH tomte med godispåse!!! En höjdare... Det bästa var nog Godispåse & bio. Axel & Sixten var nog mest nöjd med öppna ytor & andra barn att springa med :)

Maten för Sixten blev väldigt försenad men har tagit igen det lite nu på kvällen & Pumpar i honom längre ikväll.. Hoppas han inte blir för påverkad för äter han för länge efter han somnat så kommer det upp igen... Håller tummarna jag!

19.30 sov alla godingar gott i sängarna, Axel med en bok på bröstet som en gammal gubbe - såå gullig!! Olle somnade gott med ett leende på läpparna då vi pratade om att det är dagis imorgon & då på Sången, hans egna avdelning. Sixten somnade nog stående, sååå ARG! Tårarna sprutade & han hotade med kräk genom att hosta & hulka... Men det var jag som vann... stod bakom dörrkarmen & väntade med en kräkpåse till det tystnat... Då ser han mig ju inte å tystnar fortare. Står jag inne hos honom skriker han tills han tror att jag skulle plocka upp honom & det gör jag ju inte efter jag lagt dom... Vår lilla regel... Har man lagt sig så har man lagt sig!! Hårt men skönt då det funkar oftare än 9 kvällar av 10.

Nu ska jag kolla på en film "Finding Neverland" med Johnny Depp, Kate Winslet, Julie Christie & Dustin Hoffmman. Filmen fick jag av tidningen Family Living för att jag fortsatte prenumerera ett år till... En kanontidning, har du inte läst den så läs den!!
Som sagt film te & lite ostbågar, tror ni magen tål det??? Måste bara unna mig efter denna helg av sliiit!! Imorgon sover Mathias till lunch sedan lämnar jag över med varm hand. Imorgon börjar jag att träna igen, pump på Hudiksvalls gym... har vilat i typ... Hmm? Ja, 4 år ca...Fy!!! Usch va jag gruvar mig!!! -Det är bara att bita i! Som Mathias skulle sagt... Hmm... Undrar när han ska börja träna tro?????

1 kommentar:

Bengt sa...

Vad ni kämpar och står i! Vi avundas er inte!Har undrat många gånger! Bry dej inte om svärmor utan ät det du vill!!! Ingemo och Bengt.