2010-01-25

BVC

Har varit på BVC idag. Det gick bra men sixten var väldigt blyg & skeptisk... Att åka rutschkana var kul!!!

Sixten hade ökat på "bra" sen sist i Oktober då 8510g nu 9215g & 75.5 lång.
Axel vägde 10800g & var 82cm lång skilljer inte längre 2kg som det gjort så länge.. Sixten knappar in :))

Idag är dom 21 månader & när Olle var 18 månader så vägde han 12,4 & var 85cm lång. Dom ligger båda efter sin bror, men det är ju inte så konstigt då dom är tvillingar. Faktiskt så tycker jag Axel ser stor ut, men så fort man har en jämnårig brevid honom så ser man ju att han är väldigt liten...

En varsin spruta fick dom & den togs i armen. Sixten bröt ihop men Axel var tuff & gnällde till lite bara till skillnad från när vi skulle plocka ihop alla djuren... Då slängde han sig på golvet & plockade fram krockodiltårarna :))) Haha... Att städa är inte hans grej!

Väntar på Mathias som är & handlar... Idag ska vi äta potatis & rotsaker i ugnen med choritzo & kall yoghurtchilisås med lime! Gott!!

Träning ikväll så imorgon då vi ska på kyrkis vet jag inte om jag fixar sitta i ringen då vi ska sjunga... Kommer väl inte upp därifrån om jag väl satt mig... ;))

4 kommentarer:

Bengt sa...

Nej,det är inte lätt att komma upp när man satt sej,tro mej!

Elin och Peter sa...

Superfina närbilder på grabbarna bus! Det kurrar i magen på mig när jag läser om maten ni lagar... :)Här blev det pannakor, som inte ens barnen ville ha!

Anonym sa...

Då skiljer det ju inta alls mycket i vikt på dom ju, han har knappat in bra lillebror:-)

/HelenaE

Här är vi!! Norin/Lindgren sa...

Bengt: Jag har satt mig i soffan & jag kommer inte upp.... Mathias får hämta!!!

Elin det var grymt gott!! Värt att prova, vi smulade på lite feta & hade lite ruccola & körsbärstomat till, barnen fick godingar...
Men du... pannkaka??? Å du som lever med en kock!?!?!

Helena: Japp!!! han knappar in ordentligt... Undra om jag ska svälta Axel en vecka så går det lite fortare.. ;) Nä Skojja bara såklart!!! Men det känns väldigt skönt att ha växer på sig!! :)

Kram alla