2010-01-17

Söndag

Idag har varit en jättebra dag, men nu är jag TRÖTT!!! vet inte riktigt om jag orkar se Johan Falk ikväll... Får nog prioritera sömnen...
ställde klockan på 07.00 snozade någon gång innan jag masade mig ner för att fixa Sigges mat. Blanda mat, koppla agregat på pumpen & flaskan, ställa in pumpen blanda medicin mm.
Går ganska fort om man gör på RÄTT sätt "läs mitt sätt" :) Men det ska ändå göras om det tar 7min eller 20 min.. Hämtade över Axel & Sixten, stängde dörren till sovrummet sedan la vi oss alla i vår säng & slumrade medan barnen tittade på morgon tv.. Eller barnen, det är bara Olle som tittar... Axel & Sixten klättrar, hur man nu kan klättra i en säng...

Sen frulle med mannagröt, Mathias älskar mannagröt & njuuuter med Mmmm ljud tills tallriken är tom :) Axel säger blä!!! Åt mest bara macka idag...

PÅ med alla kläder på alla ungar & sedan blev det en timma på kullen. Bob & Madrass med kusinerna Edvin & Melvin. Även Tom Filip & Ella tyckte det var kul ute!

Tillbaka hem & käkade Mormors köttsoppa, Olle tyckte det var gott & åt så det sprutade ur öronen, en STOR tallrik & en å en halv ostmacka.

15.00 Innebandy på hallen. Riktigt dåligt av oss att vi inte har varit iväg tidigare men det krockar jämt med Mathias jobb eller sovning 19.00... Men nu var ju Mathias ledig så vi drog ner & är glad att jag inte trottsat å åkt själv då M jobbat för när man har 3 ungar har man 3 ungar...Dom vill vara överallt & ÄR överallt...
Jag & småttingarna drog hem i andra pausen ( pojsen som Olle säger) vi lagade middag.
Farmor Farfar & Mormor kom & käkade med oss. Jag lagade en kyckling som jag hittat recept på hos Lindqvistarnas blogg, blev jättegott!
Sedan Norrbo ostkaka med saftsås -Annelie, den var gryyym!!! Olle slukade 2 skivor i ett nafs :)
Axel & Sixten får nog öva lite till...

Nu sover killarna & vi har en lååång vecka framför oss med ett antal sjukhusbesök framför oss...

Så nu slappa i soffan en stund sen en hel natts sömn utan fötter i ansiktet!
(kan ju hoppas iallafall)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Erica för att du finns och hinner med allt, så roligt att läsa på bloggen. Jättetack för den goda middagen igår och det var hur kul som helst med älskade barnbarn, innebandy seger för H/B och en god middag, När jag är fri från behandlingr o hemma igen har ni hur mycket tjänster som helst innestående att plocka ut. Älskar er farmor o farfar