2010-01-21

Egen tid

Många säger åt oss att vi inte får glömma oss själva... Viktigt!!! Vi har pratat en del om att vi verkligen behöver få lite egen tid... Just nu får vi båda dåligt samvete då vi försvinner en stund, om det bara är för att gå upp & hänga tvätt... HÄNGA TVÄTT varför ska man ha dåligt samvete för det för?? Men man får jju liksom komma undan , det blir lugnt & tyst ett tag, lyx!

Mathias åker ju på jobbet & kommer hemifrån, men han har köpt längdskidor & ska börja träna! Jag fick träningskort på Hudiksvallsgym i julklapp & varit på ett pass... Inte helt oväntat att man blir sjuk då man ska sätta fart med träningen men nu är jag på G. För tillfället så den egna tiden jag får är i duschen. jag duschar länge (med dåligt samvete, så fort man går undan får man dåligt samvete..) Eftersom man inte gör så mycket annat som kostar pengar, typ springer på krogen shoppar kläder eller så så lägger jag mina pengar på heta sköna duschar. Me like!!! Fast ibland blir det lite långt mellan gångerna kan jag erkänna... Hinner ju inte alltid... :(
(ok jag shoppar lite oxå... eller så fort jag får tid... Jag älskar ju shoppa, men det blir mest till barnen)

Iallafullafall så har vi bokat bio på fredag AVATAR sedan går vi ut & äter efter det! kanske kan hinna med en drink på CH... Har aldrig kikat in där ja... Men jag får väl dra in på en dusch nu då när vi ska på både bio & käka... :)))

Ciao!!

2 kommentarer:

Millan sa...

Hej och gattis till Sigges fina vikt! Skönt! Vad duktig du är att skriva, kul att läsa å ta del när man är så dålig att ringa. Ni är duktiga som gör så mycket med killarna, förstår verkligen att det kan bli rörigt ibland och som du säger är ni båda väldigt värda en stunds vila ibland.
KRAM

Hannah sa...

Känner så väl igen det där med dåligt samvete bara man försvinner för att duscha eller ordna med tvätten.

Men det har försvunnit för mig, jag har lixom "jobbat bort" det. (Kalle har aldrig haft ngt samvete) ;-) (lite dåligt samvete kanske jag hade när han fick va barnvakt när jag och en kompis va ute och gick föresten)

Nu jobbar jag på att inte känna mig stressad/ha dåligt samvete om jag drar ner på stan några timmar själv. Inte för att det händer särskilt ofta men när det händer vill jag inte känna så :-)