2010-01-08

Fredag 8 januari inte lika kallt idag men ändå FÖR kallt!!!

Barn skulle höra av sig igår angående en ny plan för Sigge"kräk"skrutt men vi hörde inget... Mathias ringde upp nu på em o kollade om dom kommit fram till något... DrT hade glömt ringa igår... Snacka om frustrerande att sitta här å vänta på samtal när inte killen mår nå bra & man glömer bort oss... Tur vi ringde annars hade vi gått å varit irriterad hela helgen!!

Nu tar vi detta ett steg till & en AKUT remiss för en passageröntken är skickad... Hoppas den hamnar i Bettans händer för då kan det gå snabbt kan jag löva ;) Hehe!! Tur man har kontakter lite här & där...

Idag har för mig ändå varit en bra dag... Mathias fick sovmorgon (till 8.40) frulle, påklädning sominte gick så bra idag, sedan Snow racern till dagis... Väldigt lämpligt med den för Olle har för vana att tappa sina ben då han kommer utanför grindarna. Dom enda valen han får göra nu är Pulka eller snowracern?? Han tar alltid snowracern men funderar länge... Vill du åka svart eller röd?? Funderar länge.....Hmmm.... RÖÖÖÖD!!! Visste jag ju redan men han tycker det är kul att få vara "delaktig" i besluten... :)

Sedan blev det stan för mig ENSAM... SKÖÖÖNT!!! Avslutade med å köpa jambomacka lajt bajt + sweet chillidressing, till mig & mammsen för kl 13 hade jag tid hos "min frissa" mammsen... Underbart!!

Sedan blir det Fredags myyyys... Idag blir det nog Hot Chili & ostkrokar.. Tänkte lura i Sigge någon krok utan kräk... Får se om det lyckas??

Imorgon Buspalatset med mormor & på Söndag julgransplundring med Farmor & farfar i Iggesund... Mathias jobbar nätter hela helgen så jag är så gott som ensam med barnen...

Trevlig helg alla!!!

1 kommentar:

Bengt sa...

Hoppsa det slutar krångla snart! Ingemo och Bengt.