2010-01-28

På Barn

En bra dag på barn idag!!!

Vikt 9430g TJOHOOO!!!!

Saturation 91 92 93

Vi pratade lite om röntgen & går vidare... man pratar om att kräkningarna blivit färre eftersom han går upp så bra i vikt & jag höll med men faktum är att han fortfarande kräks mycket... Men eftersom vi börjat med måltider på dagarna så kan vi ju "fylla på" efter en kräk om
det blir en kräk... Man kommer på ganska mycket då man kommer hem efter ett besök på sjukhuset, typ att så här skulle jag ha sagt & det skulle jag ha berättat osv.
Sigge visar ju tydligt oxå att han mår illa av vissa saker som när man lagar mat & dukar bordet, borstar tänderna på honom, pussar honom på kinderna tex el slår sig... Då han blir ledsen kräks han ofta!!

Nu ska han få en medicin mot detta eller ja, en medicin mot sjösjuka/illamående... DrT ringde en stund efter det att vi kommit hem & berättade vilken han valt & hur den skulle doseras & Mathias for för att hämta ut den på apoteket... Synd bara att den inte längre går att få tag på, slut i hela landet & han tydligen slutat att tillverkas... Så vi får se vad det blir för medicin istället...

Måste säga att vi har världens bästa barnmottagning i Hudiksvall... Medan vi väntade på DrT fick vi in en kaffebricka & Sigge fick en festis (som han i&försig vägrade) Kan ju hända att dom tycker om oss extra eftersom vi bakar gotta & levererar till Torsdag/fredags fika ibland ;) Men å andra siden gör ju vi det för att vi tycker dom är så bra!
Att sedan Vår underbara DrT som har en otroligt lugnande effekt & en stor dos av tålamod att ge oss varje gång vi ses tar sig tid för lite bus & bollkastning med Sigge gör inte saken sämre... Självklart vill han ju se hur lilleman fungerar "flåsmessigt" då han busar men DrT är bra!

Nu ska jag ta å laga middag, korvstroganoff blir det idag. Igår åt vi supergod lax med pressad potatis. I helgen tror jag att jag måste testa denna gryta/soppa som hon gjórde på halvåtta hos mig igår... den verkade ju supergo!!! Imorgon skulle vi åkt hem till Erik Jennie & Willman soo Olle säger. innebandy & fredagsmys, men eftersom Olle hostar har vi avstyrt det hela... Andra dagen hemma från dagis idag.. Inge feber men en hemsk hosta!!! Fy!!!

Mathias sitter i bilen i snökaos på väg ner till Gävle för att se Hockey... Idioti är vad det är!! Men har man biljetter så har man.... Jag skickade med värmeljus filtar snöskyffel... Man vet aldrig :)

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hej var in o kollade!
Har ju haft kontakt med er idag men måste kolla ändå:)
Krya på er!
Kram Susanne

Bengt sa...

Vad gör man inte för sitt kära BRYNÄS!!!