2010-01-15

Det svänger fort!

Från en dag till en annan kan det sväng fort... Igår kändes allt ganska ok. Idag vaknade alla upp med Olles förkylning... Jag & Matgias är snoriga & hängig, grabbarna är snorig & hängig & Axel har hög feber... Bara att ta ett steg tillbaka & backa tillbaka till pumpen hela dagen för han fixar inget annat, nästan inte ens det... Har kräkts 4a kaskader idag... Blir mycket tvätt här.

Avbokade min träning & ska nu ringa runt till alla som jag lurat iväg till Hedebacken imorgon å berätta att det bara är Olle & Mathias som kommer, vi andra stannar hemma & kurerar oss... Vi som skulle ha pulka/slalomdag imorgon, grilla korv & mysa med alla kompisar... Nä men så är det väl... Kommer ju inte gå att planera något större medan man har småbarn... Gilla läget!! :/

Fundrerar på Alvin & gänget 2 på bio med Olle i helgen... Han har 1an på dvd & bara älskar den.. han kan sitta i timmar om han bara fick & inte blev avbruten å se på film... Loves it!!
Råkade bli så då jag var gravid & orörlig för att inte tala om när vi typ har levt på sjukhus första året med grabbarna...

Har fått tid för min gastroskopi nu, det blir Onsdag nästa vecka... typisk att det ska inträffa på samma dag som vi var lediga allihop å tänkte åka till Gävle för att hälsa på Farmor... Men men, vi hinner med det en annan dag!!
Sixten fick tid för sin röntgen av magsäck på Torsdag så nu kan vi verkligen skaffa klippkort.. .;)
Olle vaccineras med andra sprutan mot svininfluensan på Onsdga oxå...
& Torsdag vägning... Det blir körigt nästa vecka!

NU har jag satt ungarna framför tv.n (Haha :)) Pettsson & Findus, kokar mig en kopp te & myser tillsammans med dom under filten... Unrar hur länge det kommer att vara... 5min?? Axel & Sixten har inte ro....

Fredagsmys ikväll, Confritt & Porv är beställt!
Kanske ska ge Let´s dance en chans kanske...

Trevlig helg från familjen snor...

1 kommentar:

William m.fam. sa...

Men va kul vad ni skriver och va tråkigt att ni har sjukstuga... Synd med hede-backenmen det kommer fler ggr. Hoppas det går bra för dig Erica på gastro, är ju lite min avdelning fast det sker nere på kir.mottagningen. Är kanske inte det roligaste att genomgå men ett ont måste brukar jag säga till mina patienter:) du fixar det! Krya på er allesammans och va rädd om er. Ni finns alltid i våra tankar(följer bloggen varje dag). Kramar från oss på Bybergsv 22.