2010-01-21

9230g

Det är GLADMAMMAN som skriver idag!!! Kom precis hem från barn & vägning... 9230g han är inne i ett stimm :)) Underbara unge!!!
& underbara Eva kan man hitta en bättre sjuksköterska?? Hon är alltid så himla go & gla, det är faktiskt roligt att gå på barn & väga för Eva är där Hihi!! Självklart är dom andra sköterskorna oxå bra men det är ju Eva vi träffar mest.... Vovvov som grabbarna säger :)

Tack alla ni underbara för så himla fina kommentarer!!! Gör det mycket lättare allting & roligare att skriva :)) Fortsätt!!!

Nu har jag mycket kuligt på G idag.. Håller på å målar förnstrena fina & vita i köket har legat över mig sin vi gjorde köket då vi flyttade in. Blev aldrig av då..
Har målat klart ett vitrinskåp nere i källaren som nu står på plats & vi har flyttat ur alla glas mm från "pysselskåpet" & in i vitrinskåpet... Nu ska jag sortera pyssel pussel & spel som ska ligga i det andra med en STOR STOR vaxduk. Kanon att pyssla på matrumsbordet för då behöver man inte plocka undan när det är dax för middag utan då bara byta bord & fortsätta med pysslet direkt sedan :)) Smart va!!!
En jättefin byrå som vi hämtat på logen i Norrhoga står redo att fyllas med ljus & ljuslycktor kökshanddukar & dukar tyg mm. Efter det blir skrubben vid toan ganska ren från massa skit & vi kan ställa lite köksmaskiner där & använda skåpen som man ska använda skåpen i köket... Hmm... Hur gör man det igentligen?? Är det någon som har något tips på hur man använder skåpen i köket på bästa sätt utan att allt hamnar huller om buller innom en vecka efter storstädning?? En gåta för mig....

Nu undrar ni säker... Hur fan orkar hon???? Men det är därför jag orkar... Om jag får fixa & dona här hemma så det blir fint & så att vi alla trivs så orkar jag ju mer med barnen... Att göra saker man tycker är roligt ger energi!! Det tror jag på!!!

1 kommentar:

Bengt sa...

Ja,jag blir trött bara jag läser hur många järn ni har i elden! Men jag är ju gammal!!! Bengt.