2009-01-12

Imorgon kommer lillprinsen hem!!

Jag sitter här & är så himla lycklig, sista kvällen på väldigt länge som Sixten somnar för natten utan mig.. I morgon kommer min lilla Prins hem igen!! Jag längtar såå himla mycket efter honom!! Har ringt & fixat tårta på Dackås så imorgon ska vi fira!!

Dagens Vikt: 6150g Han håller sig över 6 kg
Crp: 1,7
Jag är helt mållös.. Va duktiga ni har varit!! Denna historia slutade ganska bra ändå.

Nu har man skrivit ut en eldriven inhalator utifall vi skulle behöva starkare grejjer än Airomir & Pulmicort, är ganska less på sjukhus vid det här laget & allt för att sköta det mesta i hemmet vi har ju faktiskt en assistent hemma som hjälper oss med Sixten & hon är utbildad undersköterska & helt underbar!!
Nu har vi inte sets på ett tag för regelboken säger att vi inte får ha någon hjälp då vi ligger på sjukhus.. En helt snevriden regel enligt oss!! För det är den perioden som är den jobbigaste då Sixten är sjuk & vi måste dela på oss & vara på 2 ställen.. Vilket ställe & vilka/vilket barn ska man prioritera???????? Men nu kommer hon imorgon iallafall & det längtar vi efter!!! Se bara till så att du är fika sugen Höna pöna!!

Var En på jobbet frågade om vi nu skulle kunna kalla oss undersköterskor.. Ja minst sagt.. Kanske oxå Överläkare när det gäller vår son iallafall =) Det tror jag alla hjärtebarnsföräldrar kan kalla sig =)

Idag är jag oxå så himla glad då en av mina vänner fått en liten kille!! Grattis lilla familjen!! Hoppas allt är bra med er!! Jättekramar till er från oss alla!!
Jag längtar efter att få träffa er!! Men nu ska ni komma hem & helst inte träffa någon på länge.. Lova att ni bara tar det lugnt & stänger av telefonerna!!! (Enligt Mormor är han nog den sötaste bebisen i hela världen =) Tror jag det! )

Iallafullafall (som mamma brukar säga) Vi ses imorgon mina prisar!!

PUSS

Ps. Hoppas dom pistat backarna i Tänndalen för t helgen ska vår Pappa åka dit!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad härligt att höra ;) Skönt att få vara samlad hela familjen ;)
Hoppas du kan åka Mattias, du får ha så kul med killarna och passa på att vila lite ;)
Tusen kramar Olivia

Anonym sa...

Är så glad över att lill Sixten får komma hem=))
Jag kommer gärna förbi om man får?? i helgen. Passar ju på att vara i hudik medans Petteri är i fjällen=)

Kram kram Anneli