2009-01-16

Ensamma hemma

Då har drygt ett dygn gått som ensam 3barnsmamma.. Jag är riktigt stolt över mig själv, eller barnen kanske jag ska skriva...

Natten gick hur bra som helst, Sigge sov till efter 6 då han vaknade av hosta & lite kräk.. Gick ner för att byta kläder & då kom den stora kräken, inget att gräva ner sig för för det händer ju varje morgon vid 6 tiden..
Olle vaknade då Sigge gallskrek i badrummet vid 7, han sov hela natten utan ett knyst i sin säng!! =)
När frukosten var klar strax efter 8 så gick jag upp & väckte Axel. Helt otroligt!! Taskigt att väcka honom men nu när jag är själv så vill jag hålla på rutinerna & då vet jag att han sover sina alla 4 timmar på dagen .. Så skönt för då hinner man hämta andan tillsammans med Sixten.. Sigge har klarat sig från att kräkas idag, bara en gång förutom morgonkräken, vilket är super!!

Olle blev hämtad av Moster Elin vid 15.30, han ska sova med kussarna i helgen & var eld & lågor när hon kom.. Olle hade somnat som vanligt 19.30 & har nog haft en kanonkväll..

Farmor kom förbi efter jobbet så jag kunde dra en ride på stan.. Har tänkt göra en Home makeover tills Mathias kommer hem & jag har handlat blått, blått & blått..Till köket.. Vi får se hur det blir =) Så kul att fixa & dona!!
Axel & Sixten har båda sovit sen 19.00 & nu har jag ätit middag, tittat på Let´s Dance, matat sixten, gjort nattens mat, förberett med matsprutor, sugen, tagit upp bollen & medicin mm. mm.. Så nu är det bara jag & Sigge kvar & släcka lampor...

Dagen har flutit på men just nu längtar jag nå enormt till v.6 Spa & 2 hotellnätter i sviten Mmm Det blir redigt gött!! som dom säger neröver..

God natt & sov gott!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att det gått bra för dig. Hoppas att Mathias får lika härliga dar som du kommer att få på spa!!!. Har inte ringt men kollat varannan timme på bloggen.
Kram Morfar och vi andra.
Hör av dig om det år nå´t.