2009-01-25

Sigge sover gott!!

Eftersom Sixten nu har krånglat med kräkningar varje mål flera nätter i rad så bestämmde vi oss för att prova att inte ge honom någon mat inatt.. Vi tänkte att om han sover igenom hela natten så måste ju det vara bättre än om han ska vakna & kräkas 4-5 gånger under natten, byta pyamas & sängkläder & suga näsan & somna om 4-5 gånger.. Blir ingen bra natt då..

Det gick ju KANON!! Han sov då vi bar upp honom & fortsatte sova då han fick sista målet mat för dagen, vid 23 tiden. Jag la mig & somnade, helt slut efter en dag på badhuset. Kl 03 vaknade jag av att Sigge hostade & ulkade lite men somnade om efter ett litet tag.. Sedan sov vi i ett streck till kl var 06.30. Helt otroligt!!!

Hur ska vi nu ta igen all mat han har missat då??? Men vi har ju nyligen ökat matmängden & börjat mata ggr 6 istället för ggr 8 per dygn & 6 mål om dagen kan man ju lätt klämma in.. Frukost lunch mellis middag kvällsfika & nattmacka innan midnatt.. PERFECT!

Det har flutit på bra med tanke på att vi packade allihopa iväg & åkte pulka i detta väder.. Sigge sov flera timmar ute i vagnen & behöll all mat!! Har även sovit massor i soffan på em. Nu tar han igen all sömn han har missat under flera dygn tidigare..

Känndes som att vi hade fastnat i någon äcklig karusell som inte ville släppa av oss.. Men någonstans måste man ju bryta & jag tror det gjort susen!!

Vilken kille & kämpe!!! Sixten är helt otrolig... Han skrattar & ler jämt & ständigt (förutom då han kräks, det tycker han inte om) En levnadsglad kille som nu sitter i gåstolen & kollar sporten med Pappa :))

Hoppas på en lika bra natt i natt & dag imorgon!!

1 kommentar:

Freja sa...

åh vad duktig han är! Har precis samma problem med Fröken Kräk. Vi mixtrar med mattiderna men hittills har vi inte hittat nån bra lösning. JAg inbillar mig att alla sjukhusbarn är mer glada och snälla men jag vet inte om det stämmer!

ha det!