2009-01-07

Antibiotika till Mamma

Jag har oxå vart & träffat Doktorn idag.. 38.1 i feber när jag åkte in, lite yrslig då jag inte vart ute på några dagar.. Kanske lite av en trafikfara.. Men det gick ju bra!!

Fick börja med att ta ett crp sedan fick jag komma in till doktorn som var riktigt bra!! Hon visade mig en karta över hur bihålorna såg ut & berättade att man slutat ordinera Antibotika för Bihålsiflammation nu för tiden.. Man får istället kortison spray, NASONEX. Hon visade flera steg i hur det ser ut när man blir förkyld & vi kom fram till att min inflammation gått så långt & vi kom fram till att jag skulle få antibiotika & eftersom mitt crp var ganska högt (81) så skulle vi inte "larva" oss med nå kåvepenin utan vi går på dom starkare grejerna på en gång.. Skönt! För ett tag trodde jag att jag skulle bli tvungen att argumentera för min sjuka..

Så nu ska jag bli frisk!!! Snart kanske jag kan få komma upp till lillprinsen på sal 9.. Längtar efter dig älskling!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hela goa familjen!

Men är det inte typiskt att just ni ska bli sjuka.. Tråkigt och jobbigt! Jag läser er blogg varje dag och det känns som att man vet ALLT som händer hemma hos er fast jag det var alldeles för länge sen vi träffade.. Men jag blir inte klok på alla förkortningar och namn på mediciner. :-)

Jättestora kramar från Helena & Andreas

Erica, ser JÄTTEMYCKET fram emot att du ska med vecka 6. :-)

Anonym sa...

Tur att pappa är frisk!
Måste vara jättejobbigt att du måste hålla dig borta från Sixten, kommer ihåg när man fick magsjuka på ronald och inte kunde gå upp på några dagar....ååå vad man längtade!
Hoppas att ni kryar på er i raketfart nu!!!
Tänker på er. Kramar