2008-11-20

God morgon Hudik!

God morgon.. En morgon som började med en jättekräka.. Kl 06.40 hade jag bytt pyjamasen till kläder & kläderna en gång till.. Herregud när ska detta sluta.. Sigges bästa leksak är en kräkpåse.. Den prasslar så härligt.. Och är självklart bra att ha till hands när det händer...

Äntligen är vi hemma igen!! Det var så fint då jag kom hem (invändigt) Mamma hade så klart vart här & städat piffat & fixat.. Tack Mamma!! vad skulle vi göra utan dig?? Utomhus var det inte så fint.. Vi ska ju bygga en altan till våren & när vi ändå var i farten så tog vi & dränerade oxå & hjälp!! Det ser hemskt ut med världens vallgrav runt huset.. Nu måste vi klura ut ett sätt att ta in & ut vagnar i källaren.. Det ska nog gå men blir inte helt lätt..

Resan hem gick bra! Det kom två gulliga Ambulans gubbar & hämtade oss på 323:an. Vi fick åka en sån stor akutambulans & fick plats allihopa. Det var kanon för då slapp Jag & Axel åka taxi bakom.. Mikael hetta ambulanskillen som var stormförtjust i barn.. Speciellt mina.. Axel charmade honom så när vi stod & väntade på att få gå in i planet var han tvungen att pussa honom på kinden flera gånger.. Jag så på honom att han kunder bara inte låta bli.. :) Så gulligt!!
Det var samma sköterska som var med i planet som när vi flög hem första gången från Gbg.. Det var ju kul!! Sigge mådde rätt bra men vi bjöd honom på lite syrgas eftersom det är lite svårare att hålla saturationen uppe då man är på hög höjd.. Fick sitta i knät oxå o nu var det hans tur att charma Annette, som hon hetta. Axel sov genom hela flygningen.. När vi kom fram hade dom inte fixat någon stor bil så jag & Axel fick snällt åka i Taxi efter vilket kändes väldigt knepigt.. Blev ju tvungen att lämna Sigge till Ambulansen helt själv.. Dom stannade i Iggesund & sa att Sigge var så ledsen. Jag gick dit & kollade läget.. Konstigt.. han hade overallen fullt uppdragen & mössa på sig.. Han var så varm att han badade i svett.. detHade blev bra så fort vi kom fram då han fick komma upp, lillskrutten..

Thomas Hägg kom & mötte oss & det var skönt! Han frågade hur vi ville göra under natten & jag förklarade att jag tar med mig min lilla prins hem & sover!! Tänker inte sov på något sjukhus.. Hade redan fixat så att Axel skulle sova med mormor.. Så igår natt hade vi lite mys jag & lilla Siggeman.. Han sov hela natten.. Olle & Mathias bilade hem & kom nästa dag, igår.
Sigges näsa har ju blivit så mkt bättre & vi behöver inte suga den så mkt längre, om vi måste så morgon & kväll.. Det betyder att vi kan börja med en matpump nu.. Matpumpen ställer man in & funkar som ett dropp rätt in i pegen.. Passar oss utmärkt för enda anledningen till att vi är vaken med honom på nätterna nu är ju för att han ska matas.. Själv sover han ju genom hela natten..
Nu är vi redo att trappa ner på hjälpen med assistenter & bli mer självständig.. Känns ju konstigt att lämna honom nere på natten nu då vi haft honom själva i en veckas tid & det gått bra.. Så mysigt att äntligen ha med honom i sängen!! Nu måste vi bara jobba på att dom andra gubbarna sover hela natten..

Det har snöat i natt & nu längtar jag till att Olle ska vakna så vi kan ta på oss den fina täckjackan med tillhörande byxor från polarn o. pyret som Olle fick av Farmor! Tack farmor!! Jag älskar Polarn!!

Nu ska jag byta bajsblöja på Sigge & fixa frulle, det blir tomtegröt..

Ha en bra dag!! Det ska vi ha :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att höra att ni är hemma, glädje tårarna kommer ;)
Längtar så tills ni kommer hem. Kommer förmodligen på juldagen, vill ni ha nån mat lagad, kakor, godis? Jag fixar gärna det är bara att säga till!!!
Jag fixar lite tills jag kommer hem. JAg hoppas vi verkligen kan ses lite då ;)
Puss och kram

Anonym sa...

Hej på er! Välkommen hem! Skönt att höra att ni är hemma allihopa. Superbra blogg, där man kan följa ert liv. Det liksom går att läsa om och om igen.
Säg bara till om ni vill ha hjälp med grabbarna. Vi hjälper gärna till! Vill Olle leka så vet du att det bara är att ringa!! Kram från Alva, Maja, Åsa & Patrik

Erika sa...

Hej på er!!!
Super skönt att ni är hemma o att ni mår bra! Vi längtar efter att få träffa er men Valter är super förkyld så vi får vänta någon vecka. Super fin sida ni gjort tittar in så fort jag sätter på datorn, har nu äntligen öppnat ett eget konto så vi kan följa bloggen. Puss o kram vi längtar efter att få träffa er! fam Zederfeldt