2008-11-21

Dunder & brak..

I morse vaknade jag & Olle med ett dunder & brak följt av ett vrålskrik.. Axel hade rullat ur sängen.. Lillgubben.. Det gick bra!! Men han blev ju så rädd..
..
Sigge har haft en till riktigt bra natt.. Somnade vid 21 i soffan, vi "bollade" & matade sedan gick vi oxå i säng. Klockan 02 ringde min klocka & det var dax att fixa mat. han sover i egen säng i vårt rum så vi sitter på en stol brevid & matar, vilket är bra för ligger vi i sängen & matar somnar man gärna.. Det tog ca 25 min Sedan kunde jag lägga mig igen.. 06 var det Mathias tur & då hade han fortfarande inte vaknat.. Men 06.30 var det färdigt då skulle skrutten inte sova längre.. Men Mathias & Sigge gick ner & tittade på en film så det var nog inte så farligt..

Olle & jag var på dagis & hälsade på idag, Katarina plockade fram hans 2 gula favvobilar & sedan var fantasin i bilarnas värld ( så lik morfar.. går liksom inte att få kontakt med honom.. ) När vi skulle gå hem drog jag ett säkert kort..
-Olle nu ska vi klä på & gå hem för MELVIN kommer till dig.
-MIMMIN!!!! Skrek han & sprang ut till kapprummet..
Melvin & Edvin är Olles kusiner & stora förebilder för honom.. Allt dom gör ska han oxå göra.. Alla leksaker dom leker med ska han oxå leka med.. Synd bara att vi inte kan ses så ofta eftersom Sigge är så infektionskänslig & dom ofta är hostiga & förkylda.. men vi löser det genom att träffas & leka ute..

När vi kom hem från dagis tog jag tag i vårt skafferi, ränsade & skurade.. Kl 13.30 bollade jag Sigge & sedan vaknade Axel & då matade jag honom innan jag matade Sigge precis punktligt kl14.00.. Bara man planerar så faller allt på plats.. Ofta men absolut inte alltid.. Sixten mår som en prins.. Men tyvärr kommer vi inte ifrån kräkningarna.. Nu får han 130ml var fjärde timma.. mellan 30 & 80ml minst kräks han oxå upp var fjärde timma.. Ska bli intressant att på måndag se om han ökat något i vikt sen i Onsdags..

Nu sitter vi & tittar på Idol barnen sover & vi med.. Nästan.. I morgon ska Olle följa med Morfar med Mostrar till Näsviken på pyssel & teater, det blir nog kuligt! Vi andra ska mysa på Gröna systrars Julmarknad i Finflo.. På Söndag har vi blivit bjudna på middag till en av familjerna i vår föräldragrupp.. Då lämnar vi Axel & Sixten med mormor & tar bara med oss Olle.. Ska bli kanonmysigt!!

Trevlig helg alla!!

Inga kommentarer: