2008-12-01

På Nasses sal...

Vikt: 5655g

Det var inte bra... Har tappat 40g på en vecka & som egentligen ska öka 200..
Jag ringde på barn i morse & Thomas ringde upp ganska snart, jag berättade som det var att Sixten inte alls hade blivit bättre i sina kräkningar utan det bara blivit sämre.. I helgen har han ju kräkts mitt i maten vilket han oftast brukar göra efter han ätit klart.. Thomas sa direkt att då får vi lägga in honom & nu ligger han på Nasses sal, sal 4 avd 19. Imorgon ska han göra en passage röntgen för att se hur det står till i lilla magen.. Just nu har han blivit uppkopplad på en sådan matpump som vi skulle haft nattetid egentligen men valde bort för att vi ska sluta mat på nätterna.. Vi får se om han kan få behålla något då.. Med den kommer han att få ca 30ml/timme som droppar kontinuerligt.. Om det inte är något "kirurgiskt" fel så kommer man att genom pegen i magen dra en slang förbi magsäcken & ner i tunntarmen för att slippa kräkningar.. Det vill vi helst inte för då kommer Sigge vara kopplad till matpumpen & droppställningen hela dagarna.. Lite tråkigt!! Fast nödvändigt om det funkar!! Bara han går upp i vikt så är vi nöjda...

Vi åkte in på sjukhuset i morse, Anna stannade hemma med dom andra grabbarna.. Det är guld värt att ha hjälp hemma :) så vid middagstid åkte Mathias hem för att packa tandborste, kallingar & Sixtens blå boll. Mormor var hos oss & hade lagat god mat. När Mathias kom tillbaka på sjukan hade han med en ledsen liten Olle.. han gick med pekfingret upp i vädret & sa -Olle gjort illa sig.. I all hast tillbaka till sjukhuset fick han följa med & se vart Sixten & Pappa skulle sova i natt.. Tråkigt nog klämde han fingret i bildörren.. Det var en snäll sköterska som tog med honom & skulle sätta plåster, men plåster skulle han inte ha! -Mamma titta.. Olle illa sig kommer blod.. Men nej inget plåster.. Plåster satte jag på nu då han somnat får se hur länge det får sitta :)

Axel sov när jag kom hem så honom har jag inte träffat på hela dagen.. Han har nog slutat amma nu tror jag.. Lite vemodigt för det har ju vart vår grej.. Vår mysstund tillsammans.. Lillplutten börjar nog bli förkyld.. Det rosslar om honom.. Hoppas på falskt alarm..

Godnatt alla mina gogubbar sov gott!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas verkligen att de får bukt med Sixtens kräkningar. Vad skönt att ni har hjälp där hemma. Tänker på er och stakars lilla Olles finger, men han verkar tuff han! Inget plåster ;)
Tänker på er och hoppas sixten får komma hem snart!
Kram på er Olivia