2008-12-02

Pulka & Röntgen

Idag har det snöat hela dagen & vi har vart i pulkabacken.. kanonmysigt & Olle tjöt av glädje då vi åkte tillsammans i pulkan :) Härligt!! Stolt är han då han har sin nya fina hjälm på sig.. För det har ju Eddie & Mimmi...

Mitt i det roliga ringde pappa på sjukhuset & sa -Nu är det dax! Det var dax för röntgen & eftersom jag ville vara med var det bara att springa.. Vi var längst bort på Håsta & åkte så då jag var framme hos Sixten var jag dyngsur.. Skitsamma..




Nu var det dax.. Nu skulle vi snart få veta hur det står till med lilla magen..
Dom sprutade in 25ml kontrastvätska & satte igång.. vände & vred & tippade britsen han låg på åt alla håll & kanter... Dom sa att dom inte såg någonting ovanligt allt såg bra ut!!
Min fråga.. -Vad skulle hända om man sprutade in mer vätska, skulle man då kunna se ngt som man kanske skulle missa nu då man sprutade in så lite vätska på tom mage..? Han skulle ju inte ha reagerat på 25 ml mat heller på tom mage... Det svaret jag fick var -Det ser fint ut & det är inget fel.
Jag tror inte på det!!
I övermorgon ska dom ha beslutat om hur man ska göra, eventuellt stoppa en slang förbi i tarmarna så det inte blir några kräkningar.. Vi får väl se.. Nu har Mathias kommit hem & jag ska ta en snabbdusch packa, pussa på Olle & Axel & sedan bege mig till lillskrutten på sjukhuset.. Då får jag svar på crp:t som dom tog innan Mathias gick hem..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla skrutten.. Gud vad han får utstå!! Lilla killen.. Längtar tills vi kommer hem och vi får ses.. Kraaaaam

Anonym sa...

Men lillgubben....
vad less man blir på sjukhuset. Jag hoppas de gör det riktigt nu så Sixten/ni slipper ha det så här. Håller tummarna att det blir bra. Vad fina kort på barnen. Så skönt att läsa bloggen, känns som man får var med er fast ni är långt bort. Saknar er!!!!!!!!!!!!!!!