2009-03-24

På sjukhuset idag...

ville jag kolla upp Sixtens lillsnorre som var väldigt infekterad.. (tyckte jag) Som allt annat på/i Sigges lilla lilla kropp är oxå snorren lite av en specialare... Lite skräp kan göra mkt oreda på en liten sådan & detta är ju inte kul... Ringde till vår Ängel E på Barnavd & fick komma upp... Kände mig lite dum, för det var ju ingen för det var ju ingen fara... Som tur var!!! Jag har nog blivit en nojjig mamma efter allt vi varit igenom...

Klockan 15.00 var det dax för Öron Näsa Hals. Kl 15.10 hade ingen "ropat in" oss än & jag har vartit med om att få vänta läääänge på det stället så jag sa till på en gång. När vi kom in till Doktorn så började jag berätta om hur sigge mår & att han inte vela göra framsteg m maten & att det kanske beror på att han börkat blivit täppt igen? Det är det vi vill ta reda på... Fastän han mår hur bra som helst för övrigt. Men Dr pratade bara om Uppsalabesöket, om/när vi fått en ny tid & att det är ju bra att man kan göra detta då... vad???? jag fattade ingenting...
Han hade tydligen skickat iväg en remiss för detta till näsa i Uppsala så man ska göra en undersökning på samma narkos som knapp & öga...
Han menade att om han ska kolla detta nu så kan han ändå inte göra ngt då Sigge inte skulle vara sövd.. (Vad gjorde vi där då?????? Vi som bokat om denna tid massor för den krockat med Uppsala... Ingen har ju sagt något om att vi inte skulle komma...?!? Lite/mycket IRRITERAD blir man då man krånglat dit & har sjuka barn hemma & undersökningen inte ska göras.. Hallå!!!) Man måste ju undersöka först för att veta vad man ska göra för ingrepp då patienten sover... Det har vi lärt oss!!! Jaja.. vi har ju varit i Uppsala en sväng redan & där är det INTE någon näsundersökning inplanerad... Jag sa att jag inte vill lägga in det på schemat där för då kommer det ta evigheter innan vi får en ny tid..
Jag sa att nu har vi ställt in oss på detta idag & vi vill göra detta idag! Han gav med sig & vi stoppade in 2 tussar med bedövningsvätska på... Sedan gick han in med en kamera & tittade. När han var klar sa han att det inte såg bra ut att det var på väg att växa ihop igen... Men sa jag han mår ju bra & andas jättefint bättre än nån gång för igentligen & började fundera på vad vi gjorde där igentligen... Jag sa att han har ju aldrig sett hur han så ut efter operationen/rören heller så han har inget att gämföra med.. Sigge kommer ju alltid att vara trång. Men han sa att det inte spelade någon roll utan det inte såg bra ut... Det måste fixas!! Ok...
Så hur gör vi nu då?? För sent att ringa vår Dr på Barn & prata, Typiskt!
Uppsala ringde när jag kom hem & berättade att vi fått tid den 6 april för knappsättning & spolning i ögat. Jag sa att ev får vi lägga till ytterligare en läkare som ska "fixa" näsan.. Måste ju ringa "vår" dr imorgon & kolla/rådgöra med honom... För nu vet jag varken ut eller in...
Herregud vilket j..vla strul!!!

Inga kommentarer: