2009-03-29

3 gulliga feberkillar...







Nu kanske vi kan börja se ljuset i tunneln av sjukdomar.... Iallafall på barnen...
Axel har inte lika hög feber, dock värk i hals & öron & har fortfarande ingen matlust. Men han har vart på benen idag & lekt lite. Medan Axel haft denna dunderförkylning så har 2 nya tänder sprängt igenom så lite av all sjuka kan vi kanske skylla på dom... Så nu har han 4 gaddar 2 uppe & 2 nere.
Sixten kräks ganska mycket & vi hoppas att det beror på förkylningen... Nu kan vi inte mata honom igen för han kräks av bara smaken... Men en majskrok fixar han lite lätt ändå. Idag när han låg i soffan kräktes han en kaskad rätt upp som landade i ansiktet som rann ner i ögon, näsa, öron & hals. Även innanför tröjan, utanpå tröjan, byxor & strumpor blev dränkta.......Det blev ett bad!!! Han är sååå otroligt snorig så det märks knappt då man suger rent näsan, kommer bara tillbaka..
Olle har börjat med att klänga på mig & jag blir vansinnig... Han klänger upp i knät trycker sitt huvud mot mitt huvud (hårt) masserar kinderna & säger en massa tok. Väldigt jobbigt då man tex har en sjuk Axel som äntligen dricker lite välling i knät. Det tar ju inte vår"stor"kille hänsyn till direkt... När jag säger åt honom skrattar han & härmas!!! Va!?! Han är 2,5år... Hur kaxig får man vara?????

I går, Lördag, var jag & Olle på Bus på Folketshus & Bodils minicirkus, vi gick hem efter typ 20 min då en hängig Olle tjatat från start om att han ville åka hem.. Bra beslut för när vi hade gått hem så avbröt dom hela alltihopa, alla fick pengarna tillbaka. Bodils minicirkus hade inte dykt upp... Tråkigt! Men vi åkte & handlade jordgubbar & lördagsgodis & Jag tror Olle hade en bra dag ändå trot snor & hosta...
Själv lämnade jag sjukstugan, drog jag iväg på fest. Käkade gott & drack gott & skrattade gott :)) Tack tjejer för en trevlig kväll!! Det behövdes!!
Nu blir det film & te med honung i soffan... Känner mig lite risig... :(

2 kommentarer:

Freja sa...

Krya på er!

William m.fam. sa...

Men go fisar.. Man ser på dem så väl att de inte är så pigga här:( Men nu då är ni sjuka nu? Alltså mamma och pappa? Vi är bara förkylda men klarat oss från feber och dylikt skönt... Skulle vilja träffa er nu snart.. en kaffe på verandan kanske snart..kramar från oss.