2009-03-18

Återhämtning...

Jaha.. Då har vi klarat av en magsjuka oxå. Eller iallafall Axel & Sixten, vi andra klarade oss... Otroligt att vi inte låg samtidigt alla fem... Det tackar vi för!!!
Nu brottas vi med 2 små magar som fortfarande är mjölkänslig efter magsjukan, precis som Olle när han hade haft sin första magsjuka. Vi fattade då inte efter ca 2-3 veckor varför magsjukan aldrig gav med sig... Till slut, efter ett antal dygn på barnavd, var det någon som sa att han kanske är känslig mot mjölk...? Vanligt efter magsjuka. Och precis så var det ju. Vi tog bort mjölken helt & det bara vände...
Den här gången var vi med! Då bajset började bli grönt & likna slime så sa vi att nu tar vi bort mjölken & det funka!!! Synd bara att maten som Sigge får mot sina kräkningar, Enfamil A.R är baserad på mjölk... Naturligtvis så slutar han ju bajsa när vi bytte ut den till Nuttra , mjölkfritt. Men då börjar han ju kräkas enormt mkt igen... han har inte kräkts ngt under magsjukan utan bara bajsat, har väl inte haft nå kvar i magen att kräkas... Undrar vad som är bäst att bajsa eller kräkas???
Det här är en djungel & man bestämmer sig för att prova det ena & byter metod till det andra flera gånger om dagen.. men nu har han fått Nuttra med bara 30 ml i timmen idag & klarat sig från både bajs & kräks.. Bara en av varje.. Nu kan vi kanske börja trappa upp på mängden & sedan sakta men säkert byta tillbaka till A.R... Meck meck meck...

Idag har vi iallafall varit ute nästan hela dagen. Jag & Olle gick till dagis & hälsade på. Till Olles stora förtjusning så plockade man fram penslar & vattenfärg & barnen fick måla på snön... kanon tyckte min lilla konstnär & satt fast i "snömålningen" under hela besöket. Olle börjar ju snart på dagis igen & det blir hur kul som helst!!!
Abborefilé till lunch & sedan en sväng på stan för att inhandla galonisar. Insåg när han simmade i ALLA vattenpölar på väg hem från dagis att vi var tvungen att inhandla det!! :) På em åkte Jag Axel & Olle till Moster Annie som fyller 13 år idag & grattade henne!! Grattis Gumman!!Lyckades att hela vägen hem hålla båda barnen vakna fast vi satt i bilen ca 20 min efter kl 18... Helt otroligt!!! Haha!!

Imorgon lämnar pappan oss för en Ålandsresa med jobbet!! Kommer bli hur skönt som helst!! För honom alltså!! :)

2 kommentarer:

Hannah sa...

Jag vet inte vad som är bäst av att bajsa eller kräkas. Alma har alltid varit (och är fortfarande) en "kräkare" medans Elis verkar va en "bajsare" Vera verkar oxå va en "bajsare" och jag tror att jag föredrar bajs så länge de har blöja iaf då det är ngt som fångar upp det som kommer ut :-)

Kull ide att måla på snön med vattenfärg, det hade jag föreslagit på dagis om vi hade haft nån snö kvar!

Anonym sa...

Ni har ju blivit värsta doktorerna, proffs helt enkelt. JAg hoppas jag håller mig frisk nu, så vi kan ses till veckan har varit hängig i dag. Vila från träningen i morgon. Vill verkligen träffa er ;) kramar Olivia