2009-04-03

Sjuk sjuk sjuk...

Kommer nog aldrig vänja mig vid att en liten förkylning aldrig mer kommer att vara så liten... Utan en skitstor skit sak för oss...

Sixten fick nog inte så mycket vila som han nog behövde, eller det beror väl inte på det igentligen... Vi har ju blivit smittad av ett enormt förkylningsvirus & som alltid (nästan alltid) när Sigge blir förkyld hamnar vi ju på sjukhuset... Har klarat oss ganska länge nu, dels med att inte bli förkyld men oxå för att vi klarat dom "små" förkylningarna själv hemma med inhalationer... Men denna gången fixade han det inte utan måste ligga inne med mkt inhalationer, syrgas, dropp & intravenöst antibiotika. Jobbigt när nålen går sönder hela tiden & man måste sticka honom på nytt överallt, men han är duktig!!! Han är tapper vår lilla kille...

Han har ett crp på 117 som förhoppningsvis går ner imorgon med tanke på antibiotikan man satt in... Plåtarna på lungorna ser inte så bra ut, men det är den "dåliga" lungan som är mest angripen...

Tack Mormor & Framor för att ni hälsar på Sixten & ställer upp i ur & skur...
Tack Elin & Peter för ni springer ärenden som att köpa mjölk sent på kvällen... (trots skavsår :=)))))) Hahaha)
Gryyymt att Mats kunde vara med Olle idag då jag var tvungen att åka upp med Axel!!!
Vad skulle vi göra utan er???

Inte nog med detta så trodde vi ju att Axel var frisk... Men icke för när jag hämtade honom i sin säng i morse var han brännhet igen... 39.2... VA!?!!! Helt otroligt... Vi åkte in så man fick titta på honom, lite läskigt att sjukan tar om så tvärt med så hög feber... crp låg på under 8 så ingen fara på take.. Hoppas det stannar där nu!!

Imorgon ska vi på kalas, Melvan fyller 3år. Helt otroligt va fort tiden går... Snart kan dom gå, sa vi för inte så länge sen & nu är dom liksom storkillar... :) Mamma kommer iallafalll & är med Axel för han kan ju inte följa då han har feber... Sen tror jag hon sa att hon skulle stanna på kvällen & laga mat... Kanon!
Idag var jag så sugen på att beställa hem pizza/kebab till middag, men eftersom jag inte orkade åka & hämta med barnen ( är ju själv+att jag inte ville släpa med mig Axel som är dålig) så fick det bli Findus köttsoppa med frysbrända tekakort & (har inte vart & handlat på länge nu) Kändes lite B sådär på en fredagkväll... Men Olle fick popcorn & festis till Bompa så han brydde sig nog inte så mycket ;)

Jag vet att klockan är mycket men tänkte ändå ta tag i vår hall innan jag går & lägger mig... Vagnar vintekläder vårkläder galonisar åkpåsar filtar väskor mössor vantar, Ja vad mer kan det va??? Jo höll på glömma... GRUS GRSU & ännu mera GRUS & helt otroligt rörigt!!! Läääängtar till sommar då barnen kan slägas i vagnen i bara blöja :)) Härliga tid!!
Är det någon som håller med mig???? :=)

Godnatt & sov gott alla!
Kan ju lova att jag är sååååååååååå himla avis på alla som haft grillpremiär ikväll!!!!! Jag döööör va gott!!!

Inga kommentarer: