2009-04-09

Godis Godis godis!!!

Nu har vi varit hemma 4 dagar från sjukhuset & Sixten stormtrivs hemma med grabbarna. han mår som en prins. Just nu när han ligger & sover ( på sin dåliga sida) ligger saturationen på 92! Klart godkänt-det går åt rätt håll!!!

Nu hålller vi på att packar i tanken & inser att det blir myyycket packning :) Tidigt på Tisdag morgon åker vi till Göteborg, hoppas på att komma fram innan kvällsvällingen... Men men, det får ta det tid det tar!

På Onsdag gör vi ett ultraljud hjärta, en näs & narkosbedömning. På Torsdag är dagen D för knappsättning & hoppas det går bra så vi blir utskrivna på Fredag. Näsan tror jag dom kommer att låta bli...
Enligt oss mår han såååå himla bra nu & vi använder sugen ytters sällan, bara ett par ggr om dagen, stor skillnad från att sugit minst en gång i timmen förut.. Det tycker vi om!
Kräkpåsar... vad är det??? Jo det ÄR sant!!! Kommer inga kräkningar längre (PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ) Ingen är gladare än oss för det för fyyy va jobbigt det har varit!!!!
Jag undrar om Mthias har tränat i smyg på sjukhuset med honom för den lilla fisen ligger på golvet & säger sitt första ord!!! Bappabbappabbaabbppa... Ok men sen får du lära dig säga mamma :) Maten har ju kommit i skymundan nu då han varit sjuk men nu finns ingen ursäkt längre & vi sätter igång med den eviga matträningen igen...

Idag har vi varit hos min Mormor & druckit Påskkaffe, mysigt! På eftermiddagen blev det Påskmiddag hos Farmor & Farfar. Olle hittade farmors gammla gömmor med smycken/halsband i långa rader som hon sparat till någon lite flicka... Flicka ja... Det blir inga fler barn i vår familj så vi hoppas på peter & sara då :) Iallafall så var det lyckat ute i Norrhoga & olle åkte hem med påskägg & sockerchock.
Nu ska vi gå & lägga oss & ladda för morgondagen, Jag & barnen ska iväg på den årliga grillningen med kompisar & kompisars barn, ska bli riktigt mysigt. Men det blir spännande för jag drar iväg själv med barnen så jag hoppas Axel & Sixten är riktigt trött & sover gott. Sedan hämtar vi pappa på jobbet & åker till Mormor & Mats till stugan i Söderhamn. Ytterligare ett påskbord väntar... Mmmm! Me Like!!!


GLAD PÅSK PÅ ERALLA!!!

4 kommentarer:

bengt sa...

Glad Påsk på er alla! Hade faktiskt hoppas att han hade sagt BRYNÄS som sitt första ord!!!! Hoppas allt går bra i Göteborg! Häls. Ingemo och Bengt.

Anonym sa...

Hej Bengt!! Sigge kan redan säga Melkersson och Sjödda!! Brynäs e nog på väg det oxå!! :)

Tut tut sa båten..

Jessica sa...

GLAD PÅSK på er! Vet att jag är lite sent ute men det är jag alltid...... Va roligt att höra att allt är så bra just nu! Lycka till i Göteborg och kör försiktigt! Hälsa Peter, Sara och Hjalmar!
Stor kram från Håckstaviken

Anonym sa...

Javisst vill jag också bli farmor till en liten flicka men jag är jättelycklig och nöjd med de 4 vackra gossar som vi fått. Olles kommentar när han fick syn på alla halsband och smycken gjorde det väl värt att jag har sparat i mina gömmor under åren. Olle sa " OHH tack tack farmor tack " samt visade upp ett överlyckligt leende. vad mer kan värma ett farmors hjärta.
Lycka till i Göteborg
många kramar från farmor o farfar