2009-02-04

Snor & snögrotta...

Jaha.. Då är det förkylningar på ingående... Typiskt!!!! Halkar ju hela tiden bak med Sigges matträning när det blir någon förkylning el nåt annat oxå... Men än så länge är han ok, lite sämre i näsan än vad han brukar vara.. Det är Axel som är riktigt sjuk.. Bröt ut i natt snorig, hosta & rinn i ögat.. Ikväll hade han 38 i feber.. =( Fy!! Hostan vill ju aldrig släppa på honom.. Har hostat till & från sen i höstas... Får ta med honom till vår Dr T igen...
Olle var snorig i helgen som gick över på någon dag så jag hoppas att det är det som spökar hos smågrabbarna oxå.. Då blir det inte så långvarigt kanske.. Vi var ju i stugan på Lördagen, grillade korv åkte spark, bob & badade.. Mats & Mormor har ju en HÄRLIG jacuzzi nere vid vattnet & Olle fick mysa med Pappa & Mats.. Det var nog badet som lockade fram snoret... Tråkige!!!

BVC
Idag var Jag & SiggeBVC & fick spruta... Inte populärt men han är duktig!! Vi bokar tid på kvällen innan stängning så vi slipper träffa massa sjuka barn.. Det vill vi ju inte!! Iallafall så passade jag på att ta en vikt på den lilla gossen.. Som man snart kan börja kalla tjockis =)
6375g!!!!!!!!! Jag blev så glad & pussade honom på magen då han låg kvar på vågen & han skrattade av förtjusning.. =) Då vi satte oss i bilen för att åka hem ringde jag till mathias & tjoade... 6375!!! YES!!! TJOHOO!!! Folk utanför undrade nog vad det var för en dåre som satt & skrek i bilen =))))

Idag har Pappa & Olle vart med kompisar i Enånger & Byggt snögrotta & Grillat korv.. Luktar f_n i hallen av brandrök.. Men dom hade haft roligt & Olle somnade 45 min i bilen på väg hem efter kl 15 & jag tänkte nu blir det sen kväll ikväll.. Men inte då.. 19.00 Godnatt mamma...

Jag Olle & Mormor har bokat resa!!! Så himla mysigt det ska bli!!! Jag & mamma har ju alltid åkt varje år i maj förr om åren men det var ett tag sen nu. Jag känner att Olle behöver lite egen mammatid & att mamman behöver oxå lite mammatid.. =) Och iväg till sol & bad bär det i Maj. Bahia Feliz, Gran Canaria. Sköööönt!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med semester... Blir lite avis. Skulle vara skönt att få åka. Får nöja mig med Sundsvall i morgon. Ska bli super kul att ses. Hoppas barnen piggar på sig. Syns i morgon.
Kram Susanne

Anonym sa...

åh vad härligt att åka på semester!! Först spa sedan detta ...inget avundsjuk alls!;)
Tråkigt med snor och host, det känns som att alla är sjuka nu! Längtar efter vår och sommar!
Känner igen mig med att sitta och skrika i bilen av lycka..hehe..man blir ju lycklig för minsta gram inte tala om när dom tar skutt på 100!! =D Kram