2010-02-03

Sjukstuga ännu värre...


Ja inatt har varit en tuff natt... tur vi har lyxnätter annars!!! I sista secund insåg jag att det inte var någon ide för mathias att dra till jobbet utan stanna hemma... Axel &Sixten avlöste varandra i att vara vaken igår kväll. sixten fick inhalera både Ventoline & Acetyl cyctein utöver sina vanliga doser av Airomir & pulmicort... Tror det ger effekt men han har ju fortfarande feber...

Axel har haft feber sen i söndags & han vaknade för dagen 04.20 i morse... jag & han smög in till Olles rum som var ledigt & la oss... Låg i ca 10 minuter sen var det färdigt... Upp ner släcka lampan tända lampan hosta snora gnälla upp ner släcka lampan tända lampan hosta snora gnälla upp ner släcka lampan tända lampan hosta snora gnälla...

När Sixten vaknade 05.55 gav jag upp då väckte jag Mathias som låg & värmde Olle (som vaknar så fort man lämnar sängen, blir kallt) vi gcik ner, inhalerade & kopplade på mat & drog igång dagen.. sen gick jag & la mig igan... TRÖTT!!!

Sov till 8.30

Senare har axel legat som ett slagt hela dagen feber, matvägran (åt ändå bra frulle)& tung hosta.. satte ihalsen & kräktes vid middagsbordet & hostade sig till kräk vid bollis... Kräkte ner hela sig Mathias & soffan (tur det kommer en såndär firma som gör reklam för sin dammsugare imorgon & ska göra ren just soffan)

ja som ni hör har vi det väldans mysigt hemman nu... Det enda jag hoppas är att denna sjuka blåst över tills vi ska dricka öl i vemdalen nästa helg!!! Fan va jag längtar nu!!!

2 kommentarer:

Freja sa...

Kämpa på era stackare! Hoppas killarna blir friska snart! kram

ps ha det så jädra kul i helgen!

Anonym sa...

Uffa!!! Hoppas killarna blir bättre snart! O att alla blir friska tills vi ska åka till fjälls :) Längtar så efter att få umgås med er "på riktigt". Kram fam Z