2010-02-28

Att komma hem...

Jahapp!! Då var vi hemma igen då.... :( Sur gubbe för det är första gången som jag inte riktigt längtat hem... Det var bara packning & städning som tog emot då jag önskade att jag kunde knäppa med fingrarna & vara hemma...

En UNDERBAR vecka med Familjen Z i Vemdalen!!! det gör vi om nästa år!!! Tänk att alla barn har varit så duktiga & inget gnäll... INGEN har gnällt, ok Sixten lite då men men... Olle har varit så trött vissa dager att han legat som överkokt spagetti på golvet & inte orkat tugga frukosten... men så fort vi kommit till skidbacken fick han energi av typ skidåkningen... Sååå duktig!!! När vi haft Nils med som vart enormt duktigt så har vi glömt att Olle faktiskt är 2 år yngre & pressat honom lite väl hårt men det har han faktiskt tagit utan gnäll... Bara trötthet & gråt av onda ben på natten...

Nils är en kanonkille som tagit hand om Olle som sin lillebror. han är kung på skidor både slalom & längd... Spurtar på ländskidorna så han åker ifrån mig & ler sitt lilla vinnarleende när han gört!! Hehe

Packning & städning gick bra & vi var klara 9.49 på Lördag morgon, då han vi ju en snabbis till Hovdegubbens stuga & busa av oss innan lunch i backen på sibylla & sovninga i bilen hem. Olle var jätteduktig i bilen, sov inte en blund, inget kisstopp, ingen fråga om vi var framme snart... MEN sixten däremot var inte så duktig... Började med att sova 45 min sedan avslutade han med att skrika i 2 timmar... Axel sa inte ett knyst på hela vägen... Han är en nöjd kille!!!

Väl hemma hade vi anlitat mamma,mormor, till å passa barnen så vi kom sammtidigt som henne. Jag & M packade in i huset jag packade upp & mathias skottade av & packade ur takboxen... 1.5 timma senare var vi helt klar med upp packningen & jag drog till Maxi för att handla & hämta upp pizza. Vi HATAR att packa upp så därför gör vi det helst innan vi kommit hem så slipper man tänka på det sen!!! Sköööönt!!!! Bad för barnen & sedan i säng... En bra dag fast vi var tvugna att lämna fjällen... Tur vi har nästa resa om 4 veckor att se fram emot... Bara att packa om liksom.... Härligt!!!

2 kommentarer:

Bengt sa...

Välkommen hem!

Anonym sa...

Ja det gör vi om nästa år! S¨å kul:)Nils var sååå spidad idag när han skulle på dagis. Han hade ju så mycket att berätta för fröknarna o kompisarna. Började helt plötsligt halta eftersom han ju ramlade när han åkte skidor i skogen med pappa :) Dessutom kände jag att det luktade öl om Valters overall... Han råkade ju hälla ut den öppna ölen som smidiga Tjalle taktist ställt på golvet när vi skulle gå hem från vår egna afterski...mmm Får väl se om fröknarna säger nått :) Får prioritera o tvätta overallen ikväll... Blir ju lite tvätt när man varit borta... Tack igen för men super vecka!
Kram fam Zederfeldt