2010-03-17

Självsprickor

Är det någon som vet hur man får självsprickor att hålla sig borta från mina händer?? Finger & tummtoppar är utsatta & jag kan inte använda händerna som en normal människa...
Använder hanskar då jag är i köket, diskar skalar potatis mm... smörjer plåstrar, har zinkplåster från apoteket. Har provat det mesta som jag tror ska hjälpa men det hjälper inte... :(

Tyvär är man ju i vatten ganska mycket som småbarnsmamma & spritar händerna i tid & otid gör vi ju oxå...

Hjälp mig hitta den där lilla huskuren som botar & håller borta!!!! snälla!!!

7 kommentarer:

idas mamma sa...

vet du...finns en salva som heter purelan (är egnetligen för sår på bröstvårtan i samband med amning) men den använde jag på ett sår på fingret som jag fick i samband med tvätt/städ/disk och mycket handsprit...prova! Finns på leklandet och lekstugan, ganska dyr, runt 80 kr för en liten tub men kan vara värt det och använd handskar till allt...

Anonym sa...

när det är självsprickor vet jag inte.....
Men mot riktigt torra händer kan du testa en grej:-)
Ha händerna i matolja i några minuter i en bunke

Kram HelenaE

Här är vi!! Norin/Lindgren sa...

Tack!! jag provar!!!!

Jessica sa...

Oil of Ulay har nån pytteliten burk med kräm som ska va bra mot självsprickor. Har testat den själv och tycker att den e bra men den e som sagt pytteliten (men dryg). Olivoljan tror jag också på!

Stor kram från Håckstaviken

PS. Fin fin bild på er användarprofil!!!!

Hannah sa...

Olivolja (som fler skrivit) fick jag som tips av en tjej för ett tag sen.

Smörjer Almas torra händer med det och har det alltid i ungarnas badvatten.

Anonym sa...

Jag tror på oljor som man kan smörja men jag tror att det skulle fungera mycket bra med omega 3 som kommer in kroppen. Omega 3 är mycket bra mot det mesta, det tror jag att ni behöver båda två som föräldrar det kan pigga upp er lite. Vi får i oss för lite bra fetter idag. Prova det. De har jag gjort. Ni gör ett fantastiskt jobb. Känner med er ofta.
Kram Mia med familj.

angela sa...

ker-ice!! En salva just för självsprickor. Så klart en uppfinning ifrån härliga Strömstad =) Annars dränk händerna i olivolja och ta på ett par bomullshandskar, låt verka under natten. Ha det gott!! Kramar ifrån västkusten