2010-04-17

Hemma igen

Vi har varit på Teneriffa 2 veckor. Nu är vi hemma igen efter 2 kanonveckor med barnen & familjen. Vi kom hem för en vecka sedan men alla (förutomOlle) har varit sjuka & ur balans så bloggen har inte riktigt blivit prioriterad...

Resan funkade bra, riktigt bra, trodde vi ju inte innan vi åkte faktiskt...

Ibland är man efterklok & Badstrumpor skulle vart ett krav redan från FÖRSTA dagen & INTE andra... Sixten halkade första dagen, slog i bakhuvudet & fick sy 2 stygn så det var lite synd då killen blev lite avvaktande mot att vilja bada resten av veckan...

Bra väder!!! för att åka med barn i iallafall.. hade jag åkt själv hade jag vart i upplösningstillstånd typ 4-5 dagar då det var disigt el riktigt mulet... En av dom dagarna tillbringade vi på ZOO.

ZOO var jättkul!!! Olle är helnöjd med den dagen & har berättat för dom flästa han träffat att han sett sjölejon, späckhuggare delfiner hajar tigrar krokodiler mfl... Jättekul!! Vi passade på med denna utflykt på Melvans 4års dag & jag tror födelsedagsbarnet var nöjd han oxå!! :)

Stranden var ju väldans kul, Axel var som en fisk i vattnet, med armpuffarna la han sig tillbaka i vågorna & åkte in & ut, in & ut, in & ut. Sixten grävde i sanden & klättrade i vagnen, höll Peters strandlakan ständigt sandig, Hehehe!!! & olle körde bilbana som vi gjorde i sanden, grävde gropar & hämtade vatten & radiostyrd gick han runt på stranden & plockade snäckor...

Men nu är vi hemma igen & landar sakta med säker med all packning & tvätt...
Det är kul att vara hemma nu!!! Har så mycket jag vill göra, lite sliten med en halsfluss tycker jag att jag får ganska mycket gjort ändå!!!

Nu är iallafall våren här!!!! Tjohoo va härligt!!!

2 kommentarer:

Freja sa...

åhh vad härlig! Vill också åka iväg igen! Ni passade på att kolla in sjukan utomlands också alltså! Spännande (eller inte) hehe stackars lilkillen.

Hoppas ni mår bättre nu! Kram

Anne-Lie sa...

Hej,
Vad skönt att höra att ni kommit hem, jag har varit in och kollat bloggen för att se om ni kommit hem men det har ju inte stått något - men nu är jag lugn igen :)
Skönt att ni fick en bra semester.
Inga bäbisar här ännu men nu är 1an fixerad..
Kram till er alla från oss