2010-04-19

En helt vanlig måndag...

..eller??

Spacklat & målat i Olles nya rum... var på JP & beställde tapeter... hade tänkt mig riktigt mörkblå som jag sett, men när vi kom dit blev det en stor besvikelse & det fanns inga mörkblå av det vi ville ha utan svarta ljusblå & rosa... Hade Olle fått välja av dom 3 hade han valt rosa... Tur han var på dagis!!! Det blev ljusblå.. babyblå... Hmm..? har inte riktigt bestämmt mig om jag verkligen gillar det men vi har ju lovat Olle en "blå" tapet så då kan vi ju inte välja svart...
igår kom Olle in i rummet då jag målade förnster... han sa att det blev skitfult & att han hellre ville ha blåa fönster & INTE vita! jag lovade honom blåa gardiner & då belv han nöjd! TUUUR!!
Det blir iallafall tapeter med stora stjärnor på, kommer blir fint! erik ska hjälpa oss att slipa golvet som vi ska måla vitt, ljust & fräscht!

Har sopat trottoaren, faktiskt ingen hundbajs i år... Annars är det rätt många i fridhem som får sopa hundbajs på våren... En IDIOT till hundägare låter hundskrälle bajsa precis överallt... Sååå jävla äckligt!!!!

Vi har även hunnit kratta halva delen av gräsmattan burit ut trädgårdsmöblerna & skruvat ihop såna stora lådor att ha dynor leksaker el. dyligt i...

Till middag blev det pytt i panna... Axel spexade lite & stoppade in 2 potatisbitar i näsan... Tog ett tag innan jag förstod varför han var så missnöjd/tokledsen, skrek & grinade pillade i näsan & pekade på pytten... Tänkte för mig själv att jag går & tvättar av honom, han hade ju ätit rätt bra ändå...
När jag tvättar av barnen efter maten brukar jag alltid ta en liten koll rätt ner i näsan, en skada jag fått efter Sigges alla turer med näsan...
Iallafall så såg det väldigt konstigt ut & tur vi har prylar för "näsoperationer" hemma tom en nässug... Ut kom som sagt 2 potatisbitar ur näsan... Axel var jätteledsen & det gjorde jätteont stackarn... Men hemska mamman kunde ändå inte låta bli att flina lite i smyg!!! Jäkla busunge!!!

2 kommentarer:

Jennie, Erik och William sa...

åhh vad skönt att ni är hemma igen så vi får läsa er blogg igen och att ni är välbehållna såklart....fina bilder ni ser ut att ha haft det toppen. . . .vi ses på lördag, Wille längtar efter sina kompisar och vi efter er.... kramar!!!

Anonym sa...

Men jag tror väl....vilken busunge:)
Ska Olle o Ida få cykla ngn dag, är så bra i lekparken nu då de asfalterat o inga bilar....Kram från Åvik