2009-10-29

En hektisk dag... med mycket mys

Igår fick våra vänner Malin, Magnus & Alvin tillskott i familjen med en liten Flicka... STORT GRATTIS till er!! Hoppas ni mår bra!! Kram

En händelserik dag idag...

Mathias jobbade natt så han sov i morse då vi drog igång med hela morgonbestyret... Var dock vaken då han kom hem för Sigge valde att vakna kl 05 han.. 8.40 var jag klar med Axel som satt i vagnen & skulle bara upp å hämta dom andra två busarna, men då hade ju Olle tokkissat på sig & hela toagolvet.. Det var bara att börja om & när vi var klar & sena så ville inte ståbrädan vara med oss så då tog det ju extra lång tid till dagis.. Olle har kommit in i åldern "trött i benen" & går snigelfart till dagis.. Frustrerande då han smyger fram & vi har bråttomt... Kom 30 min för sent..
Sedan till Barnmottagningen för vägning, 8515g så första veckan på länge som vi stått stilla... Killen har ju kräkts nåt enormt nu sista veckan, fick ju "Svinvaccin" + någon tand som spruckit fram.. Klart som fan han kräks då.. Det är ju typ det enda han kan när han känner obehag...
Iväg t avd 1 & lite mys med vår älskade Farmor som mår väldigt risigt efter senaste cytostatikan.. På bättringsvägen nu men blir nog kvar ett tag till. Vi tog med några teckningar som Olle gjort & köpte med några tidningar.. Axel & Sixten levde rövare ett tag sedan gick vi ner till lekterapin & slog ihjäl en timma med lite lek & lunch... Perfekt ställe för oss nu i sjukdomstider, där är lugnt & skönt! Barnen älskar Pierre... :)
Söva tvillingar var inte så svårt som sov innan vi kom ut ur byggnaden. Hem slängde i mig lunch, kantarellmackor som blev kvar från tjejfikat igårkväll, sedan iväg för att hämta Olle.
Svininfluensavaccin på BVC & Bio med grabbarna, Måns & Thed. Gick jättbre med sprutan men ville inte ha något plåster... Olle stormtrivdes på bion hade knappt tid till tablettasken & colan han fick. Popcorn ville han inte ha... så dom åt jag upp ;)

Olle somnade 18.15 till Bollis, toktrött. Nu sitter jag & väntar på att Sigges mat ska bli klar så jag kan gå å lägga mig, ingen idé att lägga sig innan för det är så himla surt att kliva upp, går ner & fixa med pumpen när man fått upp värmen i sängen å kanske hunnit somna... Mathias har dragit iväg å jobbat natt MEN är faktiskt "ledig" I helgen så jag slipper sitta själv... Lovley!!!

Våra tankar går till Hannes med familj. Stora kramar till er!!!

Godnatt alla

1 kommentar:

Anonym sa...

hälsa till familien kram maja lindgren<3