2009-06-03

Länge sen...

...men jag har ingen ork... Dessutom har vår bärbara dator pajat & om jag ska skriva nåt i denna blogg läre jag gå upp & sätta mig vid vår stationära... Jag orkar/hinner inte släpa med mig barnen på dagarna & när dom somnat på kvällen somnar jag... Haha!!

Vi har iallafall haft dop i helgen vilket var supermysigt!!! Olle blev rädd för orgeln & var på väg att rusa ut ur kyrkan vilket resulterade i att farfar fick komma upp & hålla Sixten medans jag fick hålla Olle... Haha.. & jag som var nervös över att 7kg skulle bli tungt, istället fick jag 16 kg på halsen & under kjolen då han lekte koja... Haha!! Kusinen Hjalmar kom hem från Göteborg & döptes han med... Tre dopgrabbar & en storebror... Det blev ju lite örsigt i kyrkan men nervositeten för att det skulle bli ett totalt fiasko släppte då prästen sa innan vi skulle gå in..
-Blir det rörigt säger jag bara AMEN så går vi ut!!! Haha!! En helhärlig präst!!!
Tacka alla som var med & förgyllde vår dag!!! :)

Dagarna efter har Sara & Hjalmar bott hos oss medans Peter var tvungen att åka tillbaka & jobba, tror Hjalmar trivdes ganska bra hos kusinerna & Faster Erica!!! Vi saknar er redan!!!

Olle går ju på dagis & har blivit storkille, han går just nu igenom en jobbig period med treårstrotts & en enorm treårskris... Han är arg sur ledsen elak glad fundersam avundsjuk svartsjuk TRÖTT & hungrig, men ska inte ha mat... -Ingenånting ska ja ha, mamma! Punkt slut!! Phu!

Axel är oxå storkille & väljer att gå framför att krypa allt oftare... han kan oxå duktigt vägra maten då han inte får det vi äter... Men tycker han om det han får så slukar han allt i ett nafs :)
Han står för dom flesta bajsblöjorna & tillsammans med sina bröder hade jag en dag bytt 6 bajsblöjor INNAN frukost & då räknar jag inte med nattblöjorna... Känn på den ni som klagar med bara ett barn på håret... Haha!!! Den här tävlingen vinner jag stort!!!

Sixten han springer i gåstolen, jagar Axel & leker tittut bakom varje dörr som stå öppen. Han kryper duktigt & kryper OFTA ifrån sin matpumpsväska så knappen far ur i tid & otid... (något tips nån!?!) GÅR gör han oxå men hjälp av läragåvagnen!!! Helt otroligt vad det händer grejjer... Men tyvärr så står han fortfarande still i vikten på 7000g (j...a skit!!) Nu har jag diskuterat med dietisten & vill att det ska hända något!! vi står ju bara & trampar så nu byter vi ut nuttran till enfamil AR AntiReflux som han fått tidigare, tar bort Nexium som han fått mot det sura i magen så AR ska funka bättre. From imorgn börjar vi med att byta ut ngt mål av AR till Nutrini maxifiber från 1 år... Känns skönt för nu ska vi lära tarmarna att jobba bättre & få maten att rinna undan fortare. Hoppas på en vändning iochmed detta!!!

Vet att jag inte kommer att vara så flitig med bloggen på ett tag nu eftersom vi inte har ngn dator & dels för att det är någe strul m bredbandet som vi har genom Telia där vi oxå har tv & telefon... Vilket skit för här hemma kan man varken surfa eller glo på tv... :( Men snart fixar det sig & då kanske ork & lust kommer tillbaka med ett fungerande telia :)

Hadé!

6 kommentarer:

bengt sa...

Hej "kära" vänner! Äntligen hörs det något från er! Vi har saknat er blogg,hoppas vi kan träffas i sommar! Häls.Ingemo och Bengt.

Olivia sa...

oj oj oj vad ni har fullt upp....Vad kul att dopet gick bra ;)
Jag är sååå glad att både du och Mattias kunde komma på min 30 års fest. Ser framemot att komma och bo hos er nån natt i sommar och hjälpa till därhemma. Tusen kramar en glad tant/ Olivia :)

Freja sa...

skönt att höra från er! Började bli orolig att det hänt nått! Nu såhär i efterhand förstår jag varför det varit en paus!

Tråkigt med vikten men kul att det händer en massa roliga framgångar med gång och krypande. Det här med matväskan har jag funderat på också. Tydligen ska det finnas en sele som man knyter pumpen på magen eller ryggen när de kryper.
Pussa killarna från Freja! kram

Jessica sa...

Tack för senast! Det var himla mysigt att äntligen komma och hälsa på er. Hur blev det med murningen egentligen?
Stor kram från Håckstaviken

Susanne sa...

Hej!
Härligt inlägg...
Skrattade gått åt 6 Bajsblöjor...
Hittat någon altandörr.Vi har klarat av ett kalas idag. Maja har blivit stor=)
Vi syns på söndag.
Kram Susanne

hanna sa...

Heej!
Kul att höra ifrån er igen! Förstår att ni har haft fullt upp. Känner såå väl ingen det där med trotsåldren...phu..Wilma är där med! Inget som man gör är rätt och allt ska göras själv =)
Matpumpen är ju ett litet problem .. haha kanske inte så litet. Vi brukar ta poxtejp å tejpa upp slangen på tröjan där bak, funkar ganska bra för då drar det först och främst i tröjan. Vi ska även få en liten väskvangn...lägger ut bilder på den när den anländer. Ni värkar också hålla på med det eviga mixtrandet med att hitta rätt mat ..otroligt jobbigt när dom inte går uppåt! :( Man väntar ju på den där dagen då allt bara vänder o sifrorna på vågen bara rusar iväg =)
Hoppas att ni får en bra sommar!
Och Ja du vinner bajsrejset!! heregud va de bajar! =)
kram