2009-06-25

Sjukstuga som vanligt...

Jag minns inte då alla i familjen var frisk samtidigt... :( Nu är Axel jättesjuk, igen... han hostar & hostar, i förrgårkväll hostade han så han kräktes i hela sängen. Hög feber & vägrar äta... Precis som att han har tokont i halsen för han visar att han viill äta ibland men då han ska till att svälja så börjar han hosta & kjöjjas istället... Stackarn & det är ju så fint väder & han skulle ju bara älska att bada i polen ute på gräsmattan...
Idag var jag & Sixten på barn & tog en vikt 7175 ner igen... Rekordet var 7275.. varje gång han gått upp några hekto/gram blir han sjuk & rasar i vikt... Sååå frustrerande... Innan vi tog vikten var vi en sväng på stan & shoppade lite, Sigge stormtrivs i Olles gamla vagn & vi hade jättemysigt!! Så mysigt att killen inte skulle sova på förmiddagen utan höll sig vaken i i det sista, 5 min innan jag var tvungen att plocka upp honom för mötet med vågen som vi snart slänger ut genom fönstret... Iallafall blev han jättearg & ledsen, då hostar & kräks han för att visa det.. Eva tyckte nog att han lät lite risig men jag sa han låter så när han blir arg... Men med facit i hand så hade nog Eva rätt ändå för han har inte slutat hosta än... :( Axels sjuka är på väg & vi kan se hur vi sitter på en sal med syrgas i handen... :(
Imorgon blir det till att besöka barn med båda grabbarna för ett crp...
Håll tummarna för oss att det vänder i natt!!!!

Inga kommentarer: