2009-06-18

Dagen före Midsommar...

... som tur var handlade vi igår! För idag vaknade vi upp med tre sjuka barn... HUR kan man ha sån otur???? Olle har ev. en öroninflammation & Axel & Sixten ett varsit virus med hög feber, var på barn & vägde idag & fick en tid för båda hos vår bäste Dr T... Kan man hitta någon bättre?? Nää, tror inte det...
Det var iallafall ingen fara med dom ingen lät nå sepeciellt på lungorna & det tackar vi för... Nu håller vi tummarna för att det inte blir värre imorgon...

Midsommarafton ska vi fira i Norrhoga tillsammans med Fammo & Faffa. Vi ska stå för maten & idag har jag haft eldorado i köket mellan Jordgubbssalsa nubbesallad & brödbak... Så himla roligt!!!
Efter frukost imorgon packar vi bilen med mat mat mat badkläder, regnkläder paraplyn & ett glatt humör :) Vi hoppas på uppehåll så vi kan åka på fränö & dansa runt midsommarstången... Sedan blir det bastu nere vid sjön... Japp! Farmor & farfar bor fint vid vattnet, ganska passande denna dag på året :)

4 kommentarer:

Jessica sa...

Trevlig midsommar på er trots feber och annat! Hoppas vädergudarna är med oss alla imorrn! Ida ser fram emot att sjunga "små glodona" och Ebba har planerat midsommarstassen sen länge...... Rogstastången dansar vi runt oavsett väder skulle jag tro. Jordgubbssalsa lät spännande by the way! Vi blev däremot utan gubbar för de var helt slut igår när jag handlade och idag igen när Håkan gjorde ett försök att få tag på de små skatterna. Går det överhuvudtaget att fira midsommar utan jordgubbar?! Vi får väl se imorrn!
Stor kram från Håckstaviken

Anonym sa...

Ett stort tack från Farmor o Farfar för en härlig midsommarafton. Underbart god mat o dryck och vi hade tur med vädret också. Lite kubb bastu och snabbdopp hann vi också med, Olle det var lite kallt i vattnet va?
Erica har fått en utmärkelse som Hudiksvalls bästa mamma (utsedd av köpmännen i Glada Hudik) Jag kan berätta att hon är Hudiks bästa svärdotter också, att Mathias är bäst det visste vi ju förrut eller hur :) Stor kram till er alla från Farmor o Farfar

Jessica sa...

Kommentar till farmors inlägg: Jag hann inte lämna in nomineringen men jag skulle tro att du fick ett antal röster ändå! Grattis Erica och just nu kan jag inte tänka mig någon annan som förtjänar "titeln" bättre!! Om inte annat kan man väl backa i bloggen och läsa inlägget om 6 bajsblöjor innan frukost (exklusive nattblöja), eller hur var det nu igen?!
Var ska ni göra om nånstans? Var inte alla sovrum klara? Kan de kanske bistå med inglasad altan eller liknande i annat fall;)
Stor kram från oss i Håckstaviken

bengt sa...

Barnens farmor och farfar är inte så dumma dom heller!