2009-08-27

En vanlig dag...




Då har vi redan gjort en dagis vecka.. Det har ju gått mycket bra måste jag säga!! Olle trivs som fisken i vattnet med alla kompisar på Sången =)
Något mindre bra var att dom bytt tider så alla 15timmars barn som gått 9-14 ska istället gå 8.30-13.30... Bara en halvtimma gör väl kanske inte så mycket tänkte jag då L berättade det. Men när jag gick hem & fick fundera lite känndes det inte alls bra... Dom dagar Mathias jobbar förmiddag stressar jag halvt ihjäl mig på morgonen för att hinna till kl 9... Får faktiskt ställa klockan... Sigge tar ju sin lilla tid på morgonen med alla mediciner inhalationer & maten som ska kopplas på... sedan har vi Axel som gärna bajsar typ 2ggr runt frukost & Olle som kan sköta sig & vara duktig men som oxå kan jävlas nå enormt... Ja det tar tid!!! & en sak till att när Mathias jobbar förmiddag har han hunnit hem precis så han kan hämta Olle kl 14, då jag stressade iväg för att lämna, men nu kommer ju inte det att hinnas med & då han jobbar eftermiddag åker han ju vid 13 så då hinner han ju inte heller hämta =( Nå ingen bra lösning tycker jag...

Jag & Axel var hos några kompisar & fikade idag, tänkte det skulle vara skönt att bara han med en men då bestämde sig den lilla rackarungen för att röja gärnet & var mer uppe i taket än nere på golvet... Hm!?! Iallafall så fick Sigge vara hemma med Pappa för vi har ju vägning på Torsdagar & tro det eller ej men killen har ökat till 7860g sen förra veckan =) HUrrra!!! Trodde jag aldrig då han kräkts som förr flera dagar nu... Han har mått ruskigt dåligt av sprutan han fick på BVC i Tisdags, ingen vidare feber men har nog haft en illa känsla i kroppen för då vi givit honom alvedon har han mått prima utan att kräkas alls...

Frågade om svininfluensavaccin idag & fick väl inte reda på något nytt alls... Vi hoppas ju på att hela familjen har förtur på det & även Lena då!!! Vill inte plocka på oss något sånt skit!!
Mats har varit här igår & idag & putsat våra förnster!! Han är en ängel för det är ju inte direkt några fönster vi har att putsa & sååå himla roligt är det ju inte heller... TUSEN TACK!!
Axel har blivit en annan unge över natten för nu ikväll han har gjort ALLT som han inte får göra... Klättrat upp på bordet & står där å hoppar å stampar med foten. han har tagit alla saker han hittat som t.ex skor leksaksmob leksaker & kastat i fönsterputshinkarna som Mats använt... Han har slängt alla skorna över grinden ner i källartrappan han har klättrat & hoppat i soffan, & försökte ta sig ut genom det öppna fönstret som höll på att bli putsat... VA!?! Snacka om att Elin & Peter sitter & myser uppe i soffan på Håsta när dom får läsa detta...

3 kommentarer:

Elin och Peter sa...

Nämen Axel!! Inte klättra!! Gör som dina små gulliga kusiner istället och sitt lugnt och fint med en bok....

Anonym sa...

Vad duktig ni är på att blogga nu. We like!!

Helena sa...

Oj, menade inte att vara anonym. :-)