2009-08-25

En fullspäckad dag...

Det har varit en fullspäckad dag idag. Olle har haft sin första dag på dagis efter lååång sommarledighet! Det gick bra, trodde det skulle bli svårare att lämna honom... Men som en typisk ovan förälder att lämna på dagis så frågade jag Olle -Olle kan jag gå hem nu?? Och då såklart ville han ju inte det.... Men en fröken sa att -Dont ask him! jag väntade några minuter & sa -Olle nu går jag hem & hämtar dig i eftermiddag! Gav honom en puss på kinden & han bara viftade bort mig... =) När jag hämtade honom så ville han ju såklart inte gå hem... Då känns det ju bra!!
Medan han var på dagis åkte jag & hämtade mat på apoteket åt Sixten & lämnade tillbaka tapetprover på JP. När jag väl kom hem ringde en gammal kompis som hade äppelpaj kvar från helgen & jag slängde mig i bilen =) det var skönt att få komma iväg å prata lite skit, händer ju inte så ofta nu direkt...
På Eftermiddagen var vi på BVC med grabbarna tog vikt längd & Sigge fick spruta som släpat efter lite...
Sigge 7815g (ny våg, får se vad vågen på barn säger på Torsdag) 7,5cm
Axel 9830g 77cm
Efter BVC snurrade vi runt på stan hur länge som helst & till slut på Albins leksaker hittade vi det vi sökte... En ny ryggsäck till Sigges mat!! Nu dröjer det ju inte länge fören han går & då vill vi ju ha en lättare väska för honom attt ha på ryggen... Denna kommer bli perfekt!!! sätter in en blid på den då jag fått sy om den lite...
Tacos till middag & bums isäng efter bad! Hoppas inte Sigge blir sjuk för idag har han kräks grymt mycket... gruvar mig lite för hur natten ska gå, men det visar sig!!!

God natt alla!!
ps. Mamma lycka till imorgon!!!

Inga kommentarer: