2010-05-07

Nattningen går ju lysande!!!

Hemma själv medan karln jobbar kväll kommer om en timma så så synd är det inte om mig... å jag har ju Peter Sethman på tvn :0))

Oroade mig kanske i onödan med läggningen..
Igår 45min... 19.34 (Sov 50 minuter på dagen)
Ikväll 15min... 18.40 (fuskade idag & lät dom vara vaken hela dagen... det gör jag inte om!!! men max 30 min tror jag nog på!!! )

Men hur gör man då man har 2 barn som ska nattas samtidigt & både vill kliva upp ur sängen.. När man står som en jävla jojjo mellan sängarna & lägger det ena barnet medan det andra klättrar upp på byrån som står mellan sängarana... När jag till slut blir GAAAAAALEN & "slänger" ner dom i sängen & säger till dom på skarpen att: -LIGG PÅ KUDDEN UNGE!! då Tjuter dom hysteriskt av skratt & jag bara kan erkänna mig besegrad....

Går ut....... Räknar...... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10... Går in lägger dom åter i sängen pussar på pannan som är fuktig av svett (har ju galet klättrat på allt & skrattat hysteriskt) sedan går jag ut till korridoren läser en bok & väntar på tystnad... den kommer till slut... Härliga tystnad!!!

Dyngkåt & hur helig som helst av: Mia Skäringer. Hur kul som helst & jag skrattar medan jag känner igen mig som den småbarnsmamman jag är.... Tänker på Peter & Sara oxå... Mia bor på en ö i Göteborgs skärgård vilket Peter (mathias bror) Sara & Hjalmar oxå gör. Mia berättar om när hon står i segelbåten & kissar i en hink medan hennes 3 styvbarn tittar på... jag skrattar ihjäl mig & tänker ännumera på Peter & Sara.... -Men Sara måste du kissa nu!!???!! Hehehe!!!

Iallafall så ska ni läsa den, ni småbransmammor. Pappor oxå för den delen... Riktigt kulig!!!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Varför inte skriva en bok själv - härliga unge .....
många kramar Morfar

Bengt sa...

Jag tror att att skulle Erica skriva en bok skulle den läsas mer än bibeln!

Jessica sa...

Jag skulle absolut köpa den!!

Kram från Håckstaviken

Här är vi!! Norin/Lindgren sa...

Nja... den skulle nog aldrig blir klar den...

Men ni kan ju läsa Mia Skäringer så länge ;)

Tjo